شمانیوز
شما نیوز

آماری که ایران را کنار برزیل و آلمان قرار داد!

تیم های ملی حاضر در جام جهانی بازیکنانی را در ترکیب دارند که متولد سایر کشورها هستند.

آماری که ایران را کنار برزیل و آلمان قرار داد!

به گزارش شما نیوز ، تیم های ملی حاضر در جام جهانی بی صبرانه منتظر برگزاری مراسم قرعه کشی این رقابت ها هستند و کمتر از 200 روز دیگر این تورنمنت در کشور روسیه آغاز خواهد شد. در همین راستا آمار مختلفی درباره تیم های راه یافته به این رقابت ها در حال انتشار است.

یکی از آمارهای جالب، مربوط به بازیکنانی است که در یک تیم ملی مشغول به بازی هستند ولی در کشور دیگری متولد شده اند.

در بین 32 تیم راه یافته به جام جهانی 2018، تیم فوتبال مراکش با آماری خیره کننده و با اختلافی فاحش نسبت به سایر کشورها از این حیث در صدر قرار دارد.

از بین بازیکنان این تیم، 61.5 درصد از آنها در کشورهای دیگر متولد شده اند. این یعنی از لیست 23 نفره ی مراکش برای جام جهانی تنها 9 بازیکن متولد همین کشور هستند. پس از مراکش، تیم سنگال با 39.4 درصد دوم است و کشورهای پرتغال، سوئیس و تونس نیز آماری بالاتر از 20 درصد را از این لحاظ به خود اختصاص داده اند.

در انتهای این فهرست، نام کشور ما به چشم می خورد. طبق این آمار، تیم ملی ایران در کنار تیم های برزیل، آلمان، کلمبیا، مکزیک، کره جنوبی و عربستان تیم های هستند که هیچ کدام از بازیکنانشان در خارج از این کشورها متولد نشده اند.

البته زمان جمع آوری این اطلاعات مربوط به مسابقات مقدماتی جام جهانی و دوره ای است که سامان قدوس به تیم ملی ایران دعوت نشده بود چراکه در حال حاضر این بازیکن که متولد شهر مالموی کشور سوئد است، تنها بازیکن تیم ملی ایران است که در خارج از کشور به دنیا آمده است.

در بین کشورهای آسیایی، استرالیا با 8.1 درصد و ژاپن با 2.3 درصد تنها کشورهایی هستند که بازیکنانی متولد کشورهای خارجی در ترکیب خود داشته اند.

با توجه به آمار تیم های مراکش و سنگال، دور از انتظار نیست که قاره آفریقا از لحاظ بازیکنان متولد کشورهای خارجی با اختلاف در صدر باشد. آمار نزدیک به 29 درصدی آفریقایی ها این موضوع را تایید می کند. تیم های آمریکای جنوبی نیز با 2 درصد، کمترین تعداد بازیکنان متولد خارج را در اختیار دارند.

همچنین با احتساب تمامی 1032 بازیکن حاضر در مسابقات مقدماتی در ترکیب تیم های صعود کرده به جام جهانی و 40 بازیکن تیم روسیه که همگی در این مطالعات مورد بررسی قرار گرفته اند، 98 نفر در کشورهایی که برای آنها بازی می کنند متولد نشده اند که این تعداد به آمار 9.1 درصدی منتج شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied