شمانیوز
شما نیوز

ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان مشخص شد

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان که قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده اند در تاریخ چهارشنبه هشتم خرداد ماه ساعت ۲۱ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان باید به مصاف هم بروند.

ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان مشخص شد
به گزارش خبرنگارشمانیوز: تیم‌های پرسپولیس و سپاهان که قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده اند در تاریخ چهارشنبه هشتم خرداد ماه ساعت ۲۱ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان باید به مصاف هم بروند.
ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان مشخص شد
کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد که با توجه به آیین‌نامه مسابقات جام حذفی، به علت اینکه مسابقات به صورت تک حذفی برگزار می‌شود، ظرفیت ورزشگاه به صورت مساوی در اختیار تماشاگران تیم‌های میهمان و میزبان قرار می‌گیرد، اما درآمد حاصل از بلیت‌فروشی متعلق به تیم میزبان است.
تقابل پرسپولیس و سپاهان مسابقه بین پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین مسابقات فوتبال باشگاهی در ایران شناخته می‌شود. همچنین در چند سال گذشته از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران یاد شده و در هر بازی ورزشگاه پر از تماشاگر می‌شود. دیدار این دو تیم در چند سال گذشته به ال‌کلاسیکو ایران معروف شده و نتیجه این بازی در قهرمانی تعیین‌کننده بوده‌است.
تاریخچه دیداری پرسپولیس و سپاهان با این که پرسپولیس و سپاهان هر دو ریشه در باشگاه فوتبال شاهین دارند، در گذشته بازی این دو باشگاه هماوردی به‌شمار نمی‌رفت. با آغاز جام خلیج فارس و قهرمانی باشگاه‌های اصفهانی در جام‌های فوتبال ایران، به اهمیت بازی‌های رودرروی باشگاه‌های اصفهان و تهران افزوده شد. پس از نبرد قهرمانی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی ۸۵-۱۳۸۴ و لیگ برتر ۸۷-۱۳۸۶، این حساسیت و اهمیت دوچندان شد. دو تیم پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان تاکنون ۷۰ بار با هم مسابقه داده‌اند که حاصل کار، ۲۴ برد برای پرسپولیس و ۱۹ برد برای سپاهان بوده و ۲۷ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید. این دو تیم برای اولین بار در روز جمعه ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۰ در اصفهان به مصاف هم رفتند که آن بازی با نتیجه ۲-۱ به نفع پرسپولیس به پایان رسید. نخستین پیروزی سپاهان (۲۲ سال) پس از نخستین دیدار دو تیم و در سال ۷۲ به دست آمد که تیم سپاهان با تک گل حمید مطهری به برتری رسید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied