شمانیوز
شما نیوز

نیش حشرات

راهکار پیشگیری از دوری نیش حشرات بر نوزادان

نوزادان و کودکان بیشتر در معرض نیش حشرات هستند و به دلیل اینکه پوستی حساس دارند درمان و جای آن نیش اغراق آمیزتر از جای نیس بر پوست یک بزرگسال نمایان می شود. اما گاهی این نیش ها که بنظر ساده می آیند می تواند برای کودکان و نوزادان خطر آفرین باشد.

راهکار پیشگیری از دوری نیش حشرات بر نوزادان

به گزارش شمانیوزپشه ها از جمله حشراتی هستند که از خون انسان ها تغذیه می کنند و بنظر می اید که نیش آنها چندان خطرناک نباشد اما باید بدانید که نیش پشه به دلیل آلوده  بودن منجر به متورم شدن و سوزش در پوست میشود.

پوست کودکان بسیار حساس است. به همین دلیل باید کودکان را تا جایی که ممکن است از گزدگی خشرات دور نگه داشت. نیش حشرات اساسا سم داخل بدن آنهاست که با گزیدن آن را از بدن خود خارج می کنند. و حشراتی که غیر سمی هستند از طریق گزیدن یا مکیدن خون بدن ، تغذیه میکنند. نیش حشرات با یکدیگر متفاوت است و به هنگام نیش زدن واکنش های متفاوتی در بدن ایجاد میکند. البته این واکنش متفاوت به سیستم بدن هر فرد هم بستگی دارد.

سوزش و خارش پوست بدون هیچ لکه و دانه ای، لکه های سفید ورم کرده که بلافاصله پس از نیش زدن بر روی پوست نمایان میشود، لکه ها و دانه های قرمز روی پوست همراه با سوزش و خارش، بروز بیماری های عفونی از جمله واکنش ها و عوارض نیش حشرات و پشه هستند که از خون بدن تغذیه می کنند.

خارش و سوزش  پوست ناشی از نیش حشرات ممکن است به مدت 3 الی 4 روز طول بکشد. لکه ها و دانه های قرمز هم به مدت 3 الی 4 روز بر روی پوست می ماند. تورم در قسمت نیش زدگی که بلافاصله بعد از نیش زدن بروز می کند بعد از چند ساعت تبدیل به دانه ی قرمز میشود.

حشرات با رنگ های روشن زودتر تحریک می شوند. به همین خاطر سعی کنید لباس های تیره برای کودکان استفاده کنید و یا رواندازی آن حداقل تیره باشد. همچنین همیشه پماد و کرم های دفع حشرات را داشته باشید تا اگر در مکانی بودید که احتمال می دهید حشرات حضور داشته باشند از این پماد ها استفاده کنید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این  پمادها دارای مواد شیمیایی هستند و برای استفاده کودکان زیر 2 سال توصیه نمی شود. اما می توانید با پزشک کودک در این رابطه مشورت کنید.

ممکن است حشرات قسمت های اطراف چشم را نیش بزنند که باعث تورم شدید شود. این تورم خطرناک نیست و به مرور از بین می رود. یکی از علت هایی که باعث می شود در قسمت نیش زدگی اطراف چشم تورم صورت بگیرد، دراز کشیدن در طول شب است. اما با کمسرش چای دم شده و همچنین استفاده حیار بر روی چشم این التهاب از بین می رود و این امر برای کودکان هم عارضه ای ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied