شمانیوز
شما نیوز

قحطی جهانی گندم

قحطی جهانی گندم در راه است؟! | جهان فقط ۱۰ هفته ذخیره گندم دارد

یک کارشناس به سازمان ملل متحد هشدار داد که جهان فقط ۱۰ ذخیره گندم دارد و کشورها برای مقابله با این بحران باید اجماع کنند.

قحطی جهانی گندم در راه است؟! | جهان فقط ۱۰ هفته ذخیره گندم دارد

به گزارش شمانیوز، راشاتودی در گزارشی نوشت: کاهش شدید کود شیمیایی؛ اختلال زنجیره عرضه و نیز ثبت رکورد بی سابقه خشکسالی از دلایل وقوع بحران غذایی در جهان است.

بر اساس اعلام سارا منکر، رئیس یک شرکت بین المللی که از داده های هوشمند مصنوعی برای پیش بینی عرضه مواد غذایی استفاده می کند، ناامنی غذایی در جهان به حدی رسیده که از سال ۲۰۰۸ تاکنون جهان به خود ندیده است.

سازمان ملل متحد گفته است که ذخایر گندم جهان تنها ده هفته است و بحران غذایی در کمین دنیاست و باید برای رفع این بحران همه دست به کار شوند.

وی گفته است که بحران اوکراین و روسیه دلیل بحران ناامنی غذایی نبوده اما به آتش آن دمیده است این کارشناس تاکید کرده که کمبود شدید مواد غذایی اختلال در عرضه و نیز ثبت رکورد بی سابقه خشکسالی از عوامل اصلی پشت این بحران غذایی است.

وی همچنین تاکید کرده است که اگر جنگ امروز هم به پایان برسد مشکل امنیت غذایی  برطرف نخواهد شد مگر اینکه اقدام جدی از سوی کشورها انجام شود.

وی تاکید کرد که بدون اجماع جهانی امکان مقابله با این بحران غذایی وجود ندارد و کشورها برای مقابل آن باید توافق کنند.

پیش از این دیوید بی سلی مدیرعامل برنامه غذایی جهانی ملل متحد اعلام کرده بود که ۴۹ میلیون نفر در ۴۳ کشور جهان از قحطی و کمبود مواد غذایی رنج می برند./فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied