شمانیوز
شما نیوز

حسن شماعی زاده

ببینید | خانه حسن شماعی زاده ویرانه شد | تخریب خانه حسن شماعی زاده بخاطر شغلش

خانه حسن شماعی زاده در تهران تخریب شد.

ببینید | خانه حسن شماعی زاده ویرانه شد | تخریب خانه حسن شماعی زاده بخاطر شغلش

به گزارش شمانیوز: حسن شماعی زاده  که با سابقه آهنگسازی و همکاری با بسیاری از چهره‌های بزرگ موسیقی ایران را در کارنامه‌اش دارد، با انتشار پستی اعلام کرد که خانه‌اش در تهران با اعلام دادگاه در حال تخریب شدن است.

او گفت که دادگاه این حُکم را بدلیل شغل کثیف خوانندگی در قبل از انقلاب به فرزندانش اعلام کرده است./موسیقی نوین

 

 

حسن شماعی زاده متولد ۱ اذر ۱۳۲۲ در اصفهان، آهنگساز، خواننده، ساکسوفون نواز و ترانه سرای موسیقی پاپ ایرانی است.

 

ازدواج

شماعی زاده در سال 1347 با همسرش نوشین ازدواج کرد و این ازدواج همچنان پابرجاست. حاصل ازدواج آنها دو فرزند بنام های افشین و عقیق می باشد که در حال حاضر در آمریکا زندگی می کنند. افشین پسرش دندانپزشک هست و دخترش کارشناس امور قیمت گزاری مسکن هست. او قشنگ ترین لحظه زندگیش را روز فارغ التحصیلی پسرش از دانشگاه می داند.

 

ترانه برای اعضای خانواده اش

او برای اعضای خانواده اش آهنگ هایی هم ساخته است؛ ترانهٔ «پسرم» برای پسرش، ترانهٔ «یه دختر دارم شاه نداره» برای دخترش، و نیز ترانهٔ «همسرم» و «مدیون» برای همسرش. شماعی زاده همچنین ترانه های «رپ» و «دوست دارم» را با همراهی دخترش عقیق خوانده است.

 

شروع فعالیت تا رادیو

در سال ۱۳۴۵ وارد رادیو شد و همزمان در ارکسترهای جاز، پاپ و جوانان شروع به کار کرد و همزمان با چندین ارکستر اسپانیایی همکاری نمود و در کلاب های شبانه تهران نیز به نوازندگی پرداخت.او این پشتکار و حرفه ای بودن در هنر موسیقی را تا امروز ادامه داده است .

 

شروع خوانندگی

حسن شماعی زاده در سال ۱۳۵۱ آهنگسازی را آغاز کرد . آنچه برای او در آهنگسازی از آغاز مهم بوده است، ساختن ملودی های زیبا و به یاد ماندنی است و یکسال بعد بنا به درخواست مردم به خوانندگی روی آورد.

 

سازهای تخصصی

تخصص اصلی ام در نوازندگی سازهای بادی است سازهایی چون کلارینت، ساکسیفون و فلوت را می زنم ولیبی شک او به دلیل ساخت آثار بسیار فاخر، ماندگار و بسیار پر مخاطبش در پیش از سال ۱۳۵۷، یکی از بزرگترین آهنگسازان تاریخ موسیقی پاپ ایران به شمار می رود که آهنگهای او بر جریان موسیقی پاپ چه در قبل از ۱۳۵۷ و چه پس از آن تاثیرگذار بوده است.

 

بیماری

در آن زمان روزی 10 – 12 ساعت کار نوازندگی می کردم که در نهایت باعث مشکلاتی در ناحیه کمر و گردنم شد که مجبور شدم تنها به آهنگسازی و در نهایت خوانندگی بپردازم.مهاجرت

شماعی زاده پس از انقلاب 1357 به علت حمله عده ای به خانه اش به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا هم به آهنگسازی و خوانندگی ادامه داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied