شمانیوز
شما نیوز

قیمت سکه

قیمت سکه در آستانه برجام کاهش یافت | سکه روبه کاهش شدید است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است؛ به دلیل تعیین نرخ دلار در بودجه احتمال کاهش قیمت سکه به بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خیلی بعید است.

قیمت سکه در آستانه برجام کاهش یافت | سکه روبه کاهش شدید است

چرخش زود هنگام  قیمت سکه با توجه به سیگنال‌های برجام به سمت ریزش قیمت سکه در طی روز‌های اخیر حال و هوای بازار را متفاوت کرده است.پس از مدت‌ها مقاوت قیمت سکه در کانال ۱۴ میلیون تومان، بالاخره به دنبال ریزش نرخ دلار، قیمت سکه و طلا  هم نزولی شد. دور شدن قیمت سکه از کانال ۱۴ میلیون تومان و قرار گرفتن در کانال ۱۲ میلیون تومان پیامد‌های مثبت و منفی در بازار داشت.

اُفت تقاضا و پیامد مثبت کاهش قیمت سکه دو روی یک سکه در بازار معاملات کشور است. در همین رابطه ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: این روز‌ها به غیر از کاهش قیمت هر اونس جهانی طلا، موضوع مذاکرات برجام تأثیر زیادی بر قیمت دلار، سکه و طلا در بازار داخل گذاشته است.

وی تصریح داشت: اونس طلا گرفتار نزول قیمت شده و افت هر اونس طلا دیگر عاملی است که سکه امامی در بازار را تحت فشار برای تغییر کانال به سمت پایین قرار داده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: احتمال ادامه ریزش قیمت دلار در بازار زیاد است، اما به دلیل تعیین سقف نرخ دلار در بودجه ۱۴۰۱ قیمت دلار در بازار به زیر قیمت ۲۵ هزار تومان نخواهد رسید؛ چراکه دولت محاسبات ارزی خود را بر پایه نرخ تعیین شده دلار در بودجه قرار داده و امکان کاهش بیشتر نرخ دلار از سقف تعیین شده غیر عملی است.

محمدولی با تأکید بر اینکه موضع اجرای برجام هنوز مشخص نیست، گفت: نتیجه مذاکرات و اجرای برجام هنوز در ابهام قرار دارد وتأثیر زیادی بر قیمت دلار و سکه و طلا داشته است.

وی تصریح داشت: قیمت طلا و سکه وابستگی زیادی به نرخ دلار دارد از این رو کاهش بیش از قیمت طلا به زیر مثقالی ۵ میلیون تومان در بازار خیلی بعید است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قیمت‌ها باعث شده این روز‌ها بازار فروش طلا و سکه در رکود قرار بگیرد و خریدار طلا و سکه بسیار کم شده، چراکه با شایعات کاهش ادامه دار قیمت، مردم فروشنده طلا و سکه شده اند و متقاضیان سکه و طلا به دلیل نگرانی از کاهش بیش از حد قیمت‌ها به فروشنده در بازار تبدیل شده اند.

محمدولی تأکید داشت: با ادامه شرایط فعلی پیش بینی سقف سکه در بازاربسیار سخت است، اما کاهش قیمت سکه به بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نخواهد رسید.

قیمت سکه در بازار

روز گذشته قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. نیم سکه ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

به گفته محمدولی؛ روز گذشته حباب قیمت سکه در بازار به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان رسید که این به نوع خود طی سال‌های اخیر کمتر اتفاق افتاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied