شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان

تسویه معوقات حقوق بازنشستگان | بازنشستگان حسابهایشان را چک کنند

آخرین خبرها از معوقات حقوق بازنشستگان را در ادامه می خوانید.

تسویه معوقات حقوق بازنشستگان | بازنشستگان حسابهایشان را چک کنند

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در خصوص پرداخت. معوقات حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: تاکنون معوقات فروردین و اردیبهشت حقوق بازنشستگان پرداخت شده وطی ماه‌های آینده نیز هر ماه یک معوقه پرداخت خواهد شد.وی افزود: ماه آینده حقوق بازنشستگان همراه با مابه التفاوت حقوق تیرماه را به همین ترتیب تا پایان سال معوقه مردادماه را دریافت خواهند کرد.

دهقان کیا اظهار کرد: در حال حاضر این معوقه شامل بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی که مستمری‌هایشان ۳۸ درصد همراه با ۵۱۵ هزار تومان افزایش یافت، می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به اینکه حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است، تصریح کرد: به همین ترتیب حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز افزایش می‌یابد.

او  افزود: بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و این احتمال وجود دارد با توجه به کاهش قدرت خرید این افراد، سال آینده تعداد حداقل بگیرها بسیار بیشتر شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در خصوص تعیین سبد هزینه خانوار کارگران و بازنشستگان نیز در سال آینده اظهار کرد: هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست. رقم‌هایی از ۱۰ تا ۳۲ میلیون تومان مطرح شده اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه تأمین اجتماعی ۲۶ هزار میلیارد تومان برای مستمری‌ها پرداخت می‌کند، گفت: در حال حاضر مشکلی برای پرداخت‌ها وجود ندارد و شاید چند ساعت در ماه به تأخیر بخوریم اما در مجموع سر موقع حقوق این افراد پرداخت می‌شود.

دهقان کیا تأکید کرد: در خصوص عیدی بازنشستگان   تأمین اجتماعی نیز فعلاً مبلغ و زمان پرداخت مشخص نشده و به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری طی نامه ای خطاب به ذیحسابان و مدیران کل امور مالی دستگاه های اجرایی دستورالعمل صدور گواهی کسر از حقوق با تعهدات ۱۰۰ درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی پس از کسر تعهدات قانونی (خدمات درمانی پایه، بیمه تکمیلی درمان و احکام قضایی) را صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در نامه نعمت الله ترکی خطاب به ذیحسابان و مدیران کل امور مالی دستگاه های اجرایی آمده است: این صندوق گواهی کسر از حقوق با تعهدات ۱۰۰درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی پس از کسر تعهدات قانونی (خدمات درمانی پایه، بیمه تکمیلی درمان و احکام قضایی) صرفا در خصوص بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را صادر خواهد نمود.

بر این اساس، گواهی مذکور با احتساب اقساط وام های تضمین شده توسط صندوق و مبالغ گواهی های صادره از سوی دستگاه ها شامل گواهی ضمانت برای سایر موسسات، صندوق های داخلی دستگاه ها، تعاونی ها، مساجد و غیره و همچنین سایر گواهی های صادرشده در سامانه مربوطه تا سقف ۱۰۰درصد کل مبلغ حکم حقوقی قابل اخذ از سوی بازنشستگان محترم است.

گفتنی است پیش از این گواهی ضمانت کسر از حقوق به‌صورت الکترونیکی با احتساب ۶۰ درصد کل حقوق صادر می شد که این موضوع بازنشستگان را با مشکلاتی روبرو می کرد. بنابراین صدور گواهی کسر از حقوق برمبنای ۱۰۰درصد حقوق فرد بازنشسته از جمله مطالبات کانون‌های بازنشستگان کشوری از سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بود که اکنون محقق شده است.

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی افزود: در صورت نهایی شدن قانون بین ۱۰ تا ۳۷ درصد حقوق والدین شهدا، مستمری، کمک معیشت، حقوق جانبازان، حق پرستاری و هزینه درمان ایثارگران افزایش می‌یابد که هرکدام بر اساس نیاز خواهد بود و این عناوین رشد متفاوتی خواهند داشت.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که پس از پاسخ به تماس‌ها و مطالبات مردمی سامانه‌های ۶۱۳۳ و ۱۱۱ در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری سخن می‌گفت، اظهار کرد: تاکنون به درخواست‌ها و مطالبات حدود ۴۸۰۰ ایثارگر در سامانه هوشمند «دیدار» پاسخ گفته شده است.

وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سازمان تخصصی و دارای جامعه هدفی با نیازهای متنوع است و به طور طبیعی مسائلی که به ما ارجاع داده می‌شود ناشی از سوء عملکرد بخش‌های مختلف یا عدم توان در برآورده کردن نیازها و یا مربوط به سایر دستگاه‌هاست. بنیاد شهید و امور ایثارگران خانه ایثارگران است حتی اگر ایثارگران عزیز مشکلی با سایر دستگاه‌ها هم داشته باشند با بنیاد مطرح می‌کنند، نیازها و مسائلی که در این نشست مطرح شد بسیار متنوع بود که بخشی از آن مربوط به واحدهای زیرمجموعه و مؤسسات وابسته بنیاد بود.

معاون رئیس جمهور در توضیح بخش دیگری از مسائل مطرح شده در تماس‌های مردمی، گفت: بخشی از تماس‌ها ناظر بر مسائل کلی در رابطه با موضوعات مختلف ایثارگران از قبیل نیازمندی‌های درمانی و معیشتی خانواده ایثار و شهادت بود که برخی نیاز به بررسی داشت و برخی نیز خارج از قوانین و چارچوب‌های موجود است که تلاش شد با توضیح این قوانین اقناع شوند و برای این عزیزان روشن شد که درخواستشان در چارچوب قوانین نیست.

قاضی‌زاده در خصوص درخواست‌های مالی در این تماس‌ها، گفت: در این خصوص سه سطح مطرح است که سطح نیاز، سطح قانون و یک سطح هم توانایی مالی بنیاد برای اجرای قانون است، بنیاد در بخش‌هایی که وظایف قانونی است بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارد خدمات کامل ارائه می‌کند. در سال‌های گذشته برخی از خدمات متوقف مانده بود و حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان از سنوات گذشته مطالبات وجود دارد اما با کمک و حمایت دولت سیزدهم و مجلس مجموعه خدماتی مثل هدیه ازدواج و پرداخت معوقات شهریه دانشجویان که متوقف شده بود احیا شد و در حال ارائه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با توجه به حجم زیادی از مطالبات انباشته با نظر مساعد دولت و مجلس از محل سهام دریافتی‌هایی انجام خواهد شد که درصدد پرداخت مطالبات قبل نیز هستیم. درخصوص سایر دستگاه‌ها بر اساس ماده ۷۴ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گزارش کاملی از عملکرد آنها در آذرماه تهیه شده است که کدام یک از دستگاه‌ها قوانین حوزه ایثارگری را اجرا می‌کنند و این گزارش برای مقام معظم رهبری و دولت و مجلس ارسال شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • پرویز حسنی آزاده جانباز عصاب روان

    من آزاده جانباز غیرشاغل عصاب روان از سال ۶۵ ۱۵ ماه خط مقدم ۴سال آزاده ۳۸ درصد جانباز فقط ه سال حالت اشتغال بنیاد ۱۰ سال وظیفه بگیر ارتش تا۱۴۰۱ بودم نه معوق ماده ۳۸ نه وام مسکن نه مستجر0 سنوات بازنشستگی نه همه جا رفتم ۳۵ سال بیمار هستم کجا برم& با این همه مشکل