شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

اثر بازگشت دلار سهمیه ای بر بازار ارز | پیش بینی قیمت دلار امروز

تحلیلگران ارزی باور دارند قدم اول بازارساز برای مدیریت قیمت دلار ، می تواند جلوگیری از رشد بیشتر قیمت باشد و نه اینکه به سرعت به دنبال افت قیمت باشد یا اصلا نرخ بازار را به رسمیت نشناسد.

اثر بازگشت دلار سهمیه ای بر بازار ارز | پیش بینی قیمت دلار امروز

روز گذشته سیاستگذار ارزی خبر از بازگشت معاملات توافقی به صرافی‌ها و کارگزاری‌های رسمی داد که در آن افراد با ارائه کارت ملی می‌توانند سهمیه سالانه خود را تهیه کنند.

برگشت دلار سهمیه ای 

درمورد این سیاست معامله‌گران دو دسته شدند. دسته اول اعتقاد داشتند تخصیص دلار با قیمت سهمیه‌ای اثری روی قیمت‌ها ندارد. اما گروه دوم معتقد بودند در فضایی که جنس در بازار کم است، دلار سهمیه‌ای می تواند تب دلار راکاهش دهد.به عقیده کارشناسان، عرضه جدید اسکناس با رویکرد کاهش شکاف نرخ‌ها، در بلندمدت می‌تواند به بازگشت ثبات به بازار ارز کمک کند.

نرخ درهم تعیین کننده قیمت دلار 

اقتصاددانان معتقدند قیمت درهم امارات از دیرباز یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت دلار در بازار ارز بوده است و در چند وقت گذشته هم روند صعودی بازار ارز را رهبری کرده است به همین دلیل بانک مرکزی در کنار عرضه دلار و یورو باید اهتمام بیشتری بر عرضه درهم که غالبا تقاضای وارداتی است داشته باشد.

تحلیلگران ارزی باور دارند  قدم اول بازارساز برای مدیریت قیمت دلار ، می تواند جلوگیری از رشد بیشتر قیمت باشد و  نه اینکه به سرعت به دنبال افت قیمت باشد یا اصلا نرخ بازار را به رسمیت نشناسد

تجربه سال 97 نشان می دهد که به رسمیت نشناختن بازار آزاد ارز ،مشکلی را حل نمی کند و تنها راه را برای گروه محدودی از سرمایه گذاران و نوسان گیران باز می گذارد که شدت نوسان را توسعه ببخشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied