شمانیوز
شما نیوز

در گفت‌وگوی اختصاصی با شمانیوز مطرح شد:

جلوگیری از تقلب بیمه بدنه در ۱۰ دقیقه توسط سامانه دال

سامانه دال، اقدام به راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی 1690 با پوشش سراسری در کشور با هدف ارائه خدمات رایگان در حوزه بیمه و به صورت ۲۴ ساعته کرده است که با هدف شناخت نیازهای جامعه ایرانی در صنعت بیمه راه‌اندازی شده است. این مرکز تماس در حال توسعه نهایی است و تا یک ماه آینده لانچ عمومی خواهد شد.

جلوگیری از تقلب بیمه بدنه در ۱۰ دقیقه توسط سامانه دال

به گزارش شمانیوز، علیرضا جزایری، هم‌بنیان‌گذار دال در حاشیه نشست خبری مدیران این شرکت با اصحاب رسانه درباره ضریب امنیت و جلوگیری از تقلب توسط این سامانه به خبرنگار شمانیوز، گفت: سامانه دال این امکان را دارد که تمامی بازدید بیمه بدنه را به شکل آنلاین انجام دهد و از سامانه‌های دیگر هم برای جلوگیری از تقلب استفاده می‌کند و این پروسه در یک فاصله زمانی 10 دقیقه‌ای انجام می‌شود. 

وی افزود: زمانی که بازدید آنلاین بیمه بدنه توسط کاربران انجام می‌شود، احتمال تقلب در ارسال تصاویر ویدیویی است. شرکت‌های بیمه به دلیل احتمال افزایش ضریب خسارت با ورود دیتای فیک در مواقعی که فرد امین شرکت در آنجا حضور ندارد، اجازه بازدید ویدیویی توسط خود فرد را نمی‌دهند. طراحی سامانه دال بر این مبنا قرار گرفته است که با ذخیره کردن فرایند بازدید ویدیویی به روش‌های مختلف جلوی تقلب‌های احتمالی گرفته خواهد شد.

جزایری مرحله بعد را در زمینه دریافت خسارت بیمه‌‌های عمر عنوان می‌کند که در حال توسعه و بررسی برای اضافه کردن به سامانه دال، است.

استفاده کمتر مردم از بیمه‌ها، مخصوصا بیمه‌های آنلاین به دلیل نداشتن آگاهی و ترس حاصل از عدم آگاهی است که دال قصد دارد رشد دانش و سواد درباره بخش‌های مختلف بیمه را توسعه دهد. به همین منظور شرکت دال، هدف نهایی خود را بر روی محصولات بیمه‌ای عنوان می‌کند که برای این منظور، سامانه‌ای برای نفوذ در حوزه بیمه تدوین کرده است. 

با توجه به پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران که شیوه ارائه و عدم وجود تنوع محصولات بیمه‌ای از دلایل اصلی خرید کم بیمه توسط افراد است، شرکت دال، محصولی مبتنی بر ارائه مشاوره بیمه‌ای و بالا بردن دانش عمومی از صنعت بیمه، در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه رونمایی کرده است.

قسمت اصلی طرح کسب و کار «دال» پرکردن جای خالی دانش پوشش بیمه‌ای در کشور است که بخشی از درآمد «دال» از مسیر فروش بیمه تامین خواهد شد. در حال حاضر این سامانه به صورت آزمایشی برای کارکنان گروه «انتخاب» فعال است و یک ماه بعد در دسترس عموم خواهد گرفت.

ندا اصلاحی، مدیریت محصول «دال» در نشست خبری امروز این شرکت با اصحاب رسانه با اشاره به دلیل شکل‌گیری این برنامه کاربردی را شناخت حوزه بیمه و کشف نیازهای جامعه ایرانی در صنعت بیمه می‌گوید: «عدم آگاهی درباره بیمه، دلیل اصلی خرید کم بیمه توسط شهروندان ایرانی است. دال هم در نظر دارد تا میزان آگاهی جامعه درباره جزئیات خدمات و پوشش‌های بیمه را افزایش دهد.»

علیرضا جزایری، هم‌بنیان‌گذار دال نیز درباره ضریب امنیت و حفظ اطلاعات کاربران در این سامانه می‌گوید: «با اتصال سامانه دال به سامانه سنهاب، افراد با وارد کردن کد ملی و پلاک اطلاعات مناسبی که در مشاوره نیاز است در اختیار دال قرار می‌گیرد. دال مجوز افتا را هم نزدیک به 6 ماه است که دریافت کرده است. موارد امنیتی هم به طور بسیار بالایی رعایت شده و دال پاسدار جریان امنیتی کاربران خود به طور کامل است.»

دال تلاش می‌کند تا ضریب نفوذ بیمه در جامعه را افزایش دهد به انواع بیمه‌هایی که در کشور به طور عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سهم اصلی استفاده از خدمات بیمه به بیمه خودرو مربوط است که از این میان بیمه بدنه در درجه اول و بیمه شخص ثالث سهم بعدی را در این رتبه‌بندی دارا می‌باشد که نزدیک به 80 درصد رانندگان خودرو بیمه شخص ثالث هم ندارند.

گفتنی است؛ مناسب‌سازی محصولات بیمه‌ای و در نهایت فروش محصولات بیمه‌ای به مصرف کننده هدف نهایی دال است. دال بر اساس برنامه‌ای که تدوین کرده سعی دارد نفوذ بیمه را به سطوح و شاخه‌های مختلف بیمه از جمله بیمه آتش‌سوزی، عمر و ... گسترش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied