شمانیوز
شما نیوز

ترانک

هشدار برای جهان ؛ کشف ماده مخدری که انسان را زامبی می‌کند | خبر هولناک برای مردم جهان+عکس

انتشار یک داروی مرگبار در آمریکا به نام «ترانک» (tranq) که یک ماده مخدر صنعتی است، انسان را به زامبی تبدیل می‌کند و می‌توان آن را متفاوت از دیگر مواد مخدر دانست.

هشدار برای جهان ؛ کشف ماده مخدری که انسان را زامبی می‌کند  | خبر هولناک برای مردم جهان+عکس

ویدئو‌هایی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در آمریکا نشان می‌دهد که برخی جوانان این کشور دارای علائم و رفتار‌هایی هستند که شباهت زیادی به زامبی‌ها دارد.

به گزارش دیلی میل، در هفته اخیر در خیابان‌های ایالات فیلادلفیا، سانفرانسیسکو، تگزاس و رود آیلند مردان و زنان معتادی دیده شدند که بیشتر به زامبی‌ها متحرک شباهت داشتند.

بسیاری از این افراد با چشم‌هایی گشاد شده و صورتی رنگ پریده در خیابان‌های این ایالت‌های مذکور راه می‌رفتند.

ترانک

انتشار یک داروی مرگبار در آمریکا به نام «ترانک» (tranq) که یک ماده مخدر صنعتی است، انسان را به زامبی تبدیل می‌کند و می‌توان آن را متفاوت از دیگر مواد مخدر دانست.

این دارو که همچنین به نام «زامبی» معروف است، ترکیبی از زایلازین که معمولاً برای آرام کردن حیوانات بزرگ مانند اسب استفاده می‌شود و ماده فنتانیل است.

پزشکان تایید کردند که این ماده مخدر باعث خواب آلودگی، فراموشی، کندی تنفس، ضربان قلب آهسته و فشار خون پایین می‌شود.

آن‌ها همچنین گفته‌اند که استفاده بیش از حد از این ماده مخدر می‌تواند منجر به پوسیدگی زخم‌های پوستی و در نهایت قطع عضو در صورت عدم درمان شود، از این رو لقب «دارو زامبی» به آن داده می‌شود.

این دارو همچنین در افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد دخیل بوده است؛ ایالت تگزاس اعلام کرد که تاکنون دست‌کم چهار نفر بر اثر مصرف «زامبی» جان باخته‌اند.

طبق گفته موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر در آمریکا، زایلازین یک آرام بخش غیر افیونی است که در دامپزشکی استفاده می‌شود و برای استفاده انسانی تایید نشده است.

اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده آمریکا همچنین در برگه اطلاعات اعلام کرد که این دارو به طور گسترده به عنوان یک تقلب در ترکیب با مواد مخدر دیگر، عمدتا فنتانیل، اما همچنین با کوکائین، هروئین و سایر مواد مخدر استفاده شده است.

زایلازین خود یک مسکن برای سیستم عصبی مرکزی است که باعث خواب آلودگی، فراموشی، کندی تنفس، ضربان قلب آهسته و فشار خون پایین می‌شود.

زایلازین زخم‌های شدیدی ایجاد می‌کند که مصرف کننده را در معرض خطر عفونت و حتی مرگ قرار می‌دهد، اما مصرف‌کنندگان به درمان دارویی تن نمی‌دهند، زیرا علائم ترک بسیار دردناک است و بسیاری از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به درستی به آن‌ها رسیدگی نمی‌کنند.

گفتنی است که این دارو در ۴۸ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا کشف شده است.

فرارو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied