شمانیوز
شما نیوز

نگاهی به ویژه برنامه‌های محرمی فیلیمو در سال‌های اخیر

روایتی متفاوت از قیام امام حسین (ع)

نگاهی به ویژه برنامه‌های محرمی فیلیمو در سال‌های اخیر

نمایش خانگی فارغ از تمام وجوهات مثبت که در عرصه سرگرمی ایجاد کرده است در ایام محرم با ساخت برنامه‌های مذهبی ویژه این ایام به استقبال عزاداری برای امام حسین (ع) می‌رود. فیلیمو در سال‌های مختلف برنامه‌های متفاوت و جذابی برای تماشا در حوزه مسائل عاشورا تولید کرده است که نشان از تعهد سازندگان در این حوزه دارد. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به مهم‌ترین برنامه‌ها و مستندهای پخش شده از فیلیمو که در طول سالیان مختلف در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

ملاقات با حسین (ع) | 1402

ملاقات با حسین ویژه برنامه امسال فیلیمو است که دارای بخش‌های مختلفی است و آنطور که عوامل برنامه می‌گویند: عادت این بود که اگر قرار باشد در مورد امام حسین (ع) حرف بزنیم باید میزبان واعظان و مداحان باشیم اما ما برخلاف این رسم به سراغ مردم رفته‌ایم، آدم‌هایی از دل جامعه با سن و سال و تفکر‌های مختلف… در این برنامه مهمانان مختلفی دعوت شده‌اند تا بی واسطه با نگاه، عقیده، ظاهر و شاید دینی متفاوت از ارتباط و حس خاصشان با امام حسین(ع) بگویند؛ مهمانانی از ایران و سراسر دنیا که برخی از آن‌ها غیرمسلمانان خارجی هستند و ‌هر کدام روایات متفاوت و جالب توجهی را از برقراری این ارتباط قلبی برای مخاطبان بازگو می‌کنند.

 

نقطه آبی | 1401

نقطه آبی ویژه برنامه فیلیمو در ماه محرم سال 1401 است. یک برنامه ترکیبی با روایت‌خوانی صابر خراسانی که اتفاقات منجر به عاشورای سال 61 هجی قمری را بازگو می‌کند و نقاشی‌های فاطمه عبادی روی شن که تصویرسازی‌های خوبی از این رخداد را انجام می‌دهد به همراه صداپیشگی هنرمندان روی این نقاشی‌ها فضای متفاوتی را ایجاد کرده است که تماشای آن برای علاقمندان به تاریخ اسلام و اتفاقات دوران حیات و شهادت حضرت اباعبدالله(ع) مفید است.

 

دل بی تاب | 1400

برنامه دل بی تاب یک روضه و هیات تصویری بود که به صورت ویژه برای محرم سال 1400 توسط فیلیمو ساخته شد. این برنامه ترکیبی از بخش‌های مختلف بود که با مدیحه سرایی مداحان و بخش‌های سینه‌زنی آغاز می‌شد و سخنرانی و تبیین مسائل عاشورا در آن مطرح می‌شد. بخش ویژه آن هم روضه تصویری بود که با نقاشی‌ روی شن توسط فاطمه عبادی و خوانش متفاوت از پردیس پورعابدینی و صابر خراسانی و حامد عسکری انجام می‌شد. دل بی تاب شکل جدیدی از برنامه سازی برای محرم را پیش روی علاقمندان گشود.

فریدا | 1399

فریدا یکی از متفاوت‌ترین برنامه‌هایی است که در ایام محرم پخش شده است. در این برنامه که حامد جوادزاده آن را ساخته است شاهد هستیم که در یک فرم متفاوت و جدید تمامی مسببین واقعه کربلا و تمامی قاتلین پسر پیامبر و یاران با وفای ایشان در دادگاه امروز به سئوالات بسیاری از مخاطبان و مردمان روزگار امروز پاسخ می‌دهند. پاسخ‌هایی که البته نشان می‌دهد قساوت و نگاه دار و دسته بنی امیه که به قتل پسر پیامبر کمر بسته بودند چقدر بی استدلال و بی منطق است و باید در دادگاه عدل الهی بر این ظلم بزرگ پاسخ داده و مجازات شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied