شمانیوز
شما نیوز

ناصحی در پاسخ به سوال خبرنگار شمانیوز:

سامانه بیمه تامین اجتماعی به بیمه سلامت متصل می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به تشکیل صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج و سخت درمان از اتصال سامانه بیمه تامین اجتماعی به بیمه سلامت در آینده نزدیک خبر داد.

سامانه بیمه تامین اجتماعی به بیمه سلامت متصل می‌شود

به گزارش شمانیوز، محمدمهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در جواب سوال خبرنگار شمانیوز مبنی بر نحوه برقراری ارتباط سامانه بیمه پایه تامین اجتماعی با صندوق بیماری‌های صعب العلاج و سخت درمان، گفت: مدت دو ماه از تلاش همکاران در سازمان بیمه سلامت برای متصل شدن سامانه تامین اجتماعی با این صندوق می‌گذرد. قبل از سال جدید حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی در جهت پرداخت به بیماران صعب‌العلاج پرداخت شد که گزارشی در رابطه با درصد پوشش این هزینه‌ها به سازمان برنامه و بودجه ارائه نشده است. اطلاع‌رسانی‌هایی هم که در این زمینه انجام گرفته نشان می‌دهد این درصد مبلغ کمی بوده است و دلیل این امر اعمال نشدن در سامانه‌ها توسط خود افراد عنوان شده است. 

وی افزود: با ورود به سال ۱۴۰۲ و فعال شدن سامانه‌ها، اطلاعیه‌های مختلفی صادر شد تا کسانی که اسنادی از قبل از سال جدید دارند برای دریافت هزینه‌های خود اقدام کنند. ان‌شاء الله به زودی سامانه بیمه تامین اجتماعی به بیمه سلامت متصل می‌شود که بر این اساس تامین اجتماعی وظیفه ارائه خدمات در بیمه پایه را برعهده خواهد داشت و مابقی موارد توسط بیمه سلامت انجام خواهد گرفت. 

مدیرعامل بیمه سلامت از کسانی که مشکلاتی در این زمینه دارند، خواست تا با دردست داشتن اسناد مربوطه به ادارات کل بیمه سلامت استان‌های محل زندگی مراجعه کنند تا در اسرع وقت انجام پذیرد. 

ناصحی با بیان اینکه ۱۰۷ بیماری در لیست صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج و سخت درمان قرار دارد، اظهار کرد: براین اساس، ۹۰ درصد بیماری‌ها تحت پوشش این صندوق هستند و ۵ تا ۱۰ درصد باقی مانده هم شامل بیماری‌هایی است که تعداد مبتلایان کمی دارند. سال گذشته ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده‌ایم عنوان کرد: پرداخت هزینه‌های دارویی بیماران در صندوق بیماری‌های صعب العلاج و سخت درمان به بالای ۹۰ درصد رسیده و پرداختی از جیب بیمار در حد ۵ تا ۱۰ درصد است.

لازم به ذکر است در انتهای این جلسه از  سند  ۲۰ دستاورد سازمان بیمه سلامت ایران در دولت سیزدهم با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی