شمانیوز
شما نیوز

سالاد | سالاد کلم کلاسیک

یک سالاد خوشمزه و بی نظیر | طرز تهیه سالاد کلم کلاسیک

اگر از سالاد فصل یا دیگر سالادها خسته شده‌اید، طرز تهیه سالاد کلم سفید را امتحان کنید.

یک سالاد خوشمزه و بی نظیر | طرز تهیه سالاد کلم کلاسیک

سالاد کلم یکی از غذاهایی است که به شکلی ساده و همزمان شگفت‌انگیز می‌تواند طعمی خوشایند به هر وعده غذایی بدهد. با ترکیبی از عناصر غذایی مختلف و رنگارنگی‌اش، این سالاد در میان سایر سالادها برجسته می‌شود.  کلم سفید را با مواد مختلف می‌توان ترکیب کرد و یک پیش‌غذای خوشمزه داشت. دستور تهیه سالاد کلم بسیار متنوع است،

 

مواد لازم

 

کلم سفید و بنفش ۳۰۰ گرم
هویج ۱۰۰ گرم
پیازچه ۲ ساقه
ماست ۱۵۰ گرم
سرکه سیب ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

سالاد کلم

 طرز تهیه

برای طرز تهیه سالاد کلم رستورانی ابتدا برگ های کلم سفید و بنفش را از هم باز می کنیم، سپس به طور کامل می شوییم. در ادامه برگ های کلم را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود.

اگر می خواهید زمان را ذخیره کنید، می توانید برگ های کلم را با استفاده از یک دستمال تمیز خشک کنید. در ادامه برگ های کلم را به صورت رشته ای باریک و به صورت یکدست و یک اندازه برش می زنیم.

در این مرحله کلم های خرد شده را داخل کاسه سالاد خوری می ریزیم. در ادامه هویج را پس از شستشو پوست می گیریم، سپس مانند برگ های کلم به صورت رشته های نازک خرد کرده و به کاسه می افزاییم.

حالا برای تهیه سس سالاد، ماست را به همراه سس مایونز، سرکه سیب و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه کوچک می ریزیم و با استفاده از چنگال مخلوط می کنیم تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

در صورتی که بخواهیم سس را کمی تند و تیزتر کنیم می توانیم از یک عدد سیر رنده شده یا یک تکه کوچک زنجبیل هم در آن استفاده کنیم که کاملا سلیقه ای می باشد. پس از اینکه سس آماده شد آنرا به سالاد اضافه می کنیم.

اگر تمایل دارید سس شما رنگی به جز رنگ سفید داشته باشد، می توانید از رنگ دهنده های طبیعی استفاده کنید. مثلا برای طلایی شدن رنگ سس، از زعفران دم کرده و یا قرمز شدن رنگ سس، از پودر یا آب لبو استفاده کنید.

در این مرحله سالاد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد، سپس پیازچه را خرد می کنیم و روی سالاد را تزیین می کنیم. در پایان سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا زمان سرو کاملا خنک شود.

نکته دیگر در مورد کالری این سالاد است، اگر تمایل دارید سالاد کلم را با کالری کمتری میل کنیدف می توانید به جای استفاده از سس مایونز از ماست کم چرب یا حتی سس مایونز کم چرب استفاده کنید.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    من برای مهمونی ها درست میکنم همیشه عالیه