شمانیوز
شما نیوز

رب گوجه فرنگی | رب گوجه فرنگی خانگی

دیگه هیچوقت از بیرون رب گوجه فرنگی نخر | برای خودت تو خونه رب گوجه فرنگی درست کن

اگر شماهم در منزل وقت اضافی دارید و دلتان می خواهد برای خودتان دست بکارشوید و رب خانگی درست کنید با ماه همراه باشید.

دیگه هیچوقت از بیرون رب گوجه فرنگی نخر | برای خودت تو خونه رب گوجه فرنگی درست کن

رب گوجه فرنگی یکی از پر مصرف ترین چاشنی های غذایی در سراسر جهان است که هم به عنوان طعم دهنده و هم به عنوان رنگ دهنده به انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این چاشنی در اکثر غذاهای سنتی ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه رب گوجه فرنگی خانگی با ما همراه باشید. 

 

 

مواد لازم جهت تهیه رب گوجه فرنگی خانگی

 

گوجه فرنگی ۶ کیلوگرم
نمک ۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی خانگی

طرز تهیه رب خانگی 

 

یکی از رایج‌ترین روش‌های طرز تهیه رب فوری استفاده از مخلوط‌کن است. در ادامه این بخش می‌توانید با طرز تهیه رب گوجه فرنگی با مخلوط‌کن آشنا شوید.

در اولین مرحله از طرز تهیه رب فوری باید گوجه فرنگی‌ها را بشویید و در آبکش قرار دهید تا خشک شوند. سپس گوجه‌ها را از وسط نصف کنید. با کمک یک قاشق کوچک دانه‌های گوجه فرنگی را خارج کنید.

در این مرحله از درست کردن رب گوجه خانگی باید گوجه‌ها را در مخلوط‌کن بریزید. دستگاه را روشن کنید تا گوجه کاملا پوره شود. معمولا پوست گوجه با مخلوط‌کن کاملا میکس می‌شود و مشکلی در بافت رب ایجاد نمی‌کند، اما دانه‌های گوجه ممکن است موجب تلخ شدن رب شما شود و ظاهر نامناسبی به آن ببخشد.

در این مرحله از طرز تهیه رب گوجه با مخلوط‌کن به روش فوری باید یک توری یا آبکش روی قابلمه قرار دهید. گوجه‌ها را در توری بریزید و با گوجه‌ها را هم بزنید تا گوشت و آب گوجه از آن رد شود و تنها قسمت‌های درشت پوست و دانه گوجه باقی بماند.

بعد از صاف کردن گوجه‌ها، باید آن‌ها را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. برای تهیه رب گوجه فرنگی بهتر است از قابلمه بزرگ استفاده کنید تا رب گوجه به بیرون از قابلمه نریزد.

بعد از این که گوجه‌ها جوشیدند و کمی غلیظ شدند، باید مدام رب را هم بزنید تا ته نگیرد. معمولا از اواسط پخت رب گوجه فرنگی، رب ممکن است به بیرون از قابلمه پاشیده شود. در این شرایط پیشنهاد می‌شود یک آبکش فلزی را به صورت برعکس روی قابلمه قرار دهید تا از پرت شدن قطره‌های رب به بیرون جلوگیری کند.

مقداری نمک به رب اضافه کنید و رب را هم بزنید. اگر رد قاشق در رب باقی می‌ماند، یعنی رب شما آماده است. شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا رب کاملا خنک شود.

در این مرحله از طرز تهیه رب فوری باید صبر کنید تا رب به طور کامل خنک شود. سپس آن را در شیشه‌های خشک و تمیز بریزید. برای جلوگیری از کپک زدن رب گوجه فرنگی می‌توانید مقداری روغن روی رب بریزید. برای ماندگاری بیشتر می‌توانید رب را در شیشه‌های کوچک بریزید و یا در فریزر قرار دهید.

منبع : اوکالا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    مادر من همیشه درست می کنه عالیه حتما درست کنید

  • ناشناس

    من چند ساله به این روش درست میکنم

  • ناشناس

    خیلی روش ساده ای هست دست شما درد نکنه

  • ناشناس

    مفید و عالی ممنون

تبلیغات متنی