شمانیوز
شما نیوز

چیپس | چیپس نمکی

طرز تهیه چیپس نمکی خانگی ترد و خوشمزه با روغن کم در فر و سرخکن

طرز درست کردن ی چیپس خانگی خوشمزه و عالی در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه چیپس نمکی خانگی ترد و خوشمزه با روغن کم در فر و سرخکن

به گزارش شمانیوز : چپیس ها یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و محبوب بین تمام مردم جهان بخصوص بچه ها می باشد که طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید برای سرگرمی و موقع تماشای یک فیلم چیپس به همراه ماست یا سس دلخواه سرو کنید. اما چیپس برای اولیت در سال ۱۸۵۳ کشف شد و مخترع آن فردی به جورج کروم بود اما داستان های مختلفی دارد کشف این خوراکی محبوب گفته می شود ولی هر چی که باشد یکی از خوشمزه ترین تنقلات دنیا می باشد. شما می توانید برای سرخ کن این چیپس از ۳ روش کنید یا داخل تابه با روغن کم سرخ کنید یا در فر یا سرخکن که روغن کمتری استفاده می شود.

چیپس

 

مواد لازم

سیب زمینی ۳ عدد
آب و یخ ۱ کاسه
نمک ۱ ق غذا خوری سر پر
بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری سر خالی
روغن به مقدار دلخواه

 

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و پوست آن را نازک بگیرید اما برای اسلایس کردن می توانید به سه روش عمل کنید یا از پوست کن ها که خیلی ساده می باشد استفاده کنید و چیپس را تبدیل به ورقه های نازکی کنید و یا می توانید روی تخته کار قرار دهید به کمک چاقو اسلایس های یکدستی بزنید و یا می توانید با کمک رنده دستی آلمانی یا غذاساز ورقه کنید.

 

مرحله دوم: استراحت سیب زمینی

در ادامه باید سیب زمینی ها را داخل یک کاسه و آب و یخ و کمی نمک و بیکینگ پودر قرار دهید و برای ۱ ساعت اجازه دهید تا سیب زمینی ها در این مخلوط بماند تا نشاسته اضافی از بین برود.

 

مرحله سوم:خشک کردن

بعد از ۱ ساعت باید داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود و بعد روی یک دستمال نخی قرار دهید تا حسابی خشک شوند.

 

مرحله چهارم: سرخ کردن چیپس نمکی به ۳ روش

در ادامه باید داخل یک تابه کمی روغن ریخته و چیپس ها را به صورت دانه دانه یا کم کم سرخ کنید تا طلایی و برشته شود یا می توانید کف سینی فر را چرب کنید و چیپس ها را به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و یا اگر می خواهید در سرخکن این چیپس را تهیه کنید باید روی چیپس اسپری روغن بزنید و در سرخکن با دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه زمان دهید تا طلایی و برشته شود. نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied