شمانیوز
شما نیوز

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران مطرح کرد؛

لزوم اتخاذ تدبیر و راه حل کارشناسی جهت افزایش سطح سواد سلامت شهروندان

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، بر لزوم اتخاذ تدبیر و راه حل کارشناسی جهت افزایش سطح سواد سلامت شهروندان تاکید کرد.

لزوم اتخاذ تدبیر و راه حل کارشناسی جهت افزایش سطح سواد سلامت شهروندان

 

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، فرشید عابدی با اشاره به ضرورت توجه به سواد بیمه ای و سلامت افراد در جامعه گفت: عدم توجه به سواد سلامت سبب ایجاد چالش حتی در کوچکترین مسائل شده و ضرورت توجه به این مساله از دغدغه های مهم درحوزه سلامت است، بدون تردید پیشگیری به ویژه پیشگیری سطح چهارم با نظام بیمه ای در ارتباط بوده و زمانی صحبت از مردمی سازی نظام سلامت می کنیم که سواد سلامت مردم نیز مد نظر قرار گیرد.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه ورود به سواد سلامت از دو بخش سواد حرفه ای برای گروه هدف نخبگان و سواد افراد کف جامعه تشکیل شده است افزود: درکنار این موارد سواد رسانه ای نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. متاسفانه سواد سلامت در سطح جامعه شهری پایین بوده و در عصر بمباران اطلاعاتی چنین موردی پذیرفتنی نیست. 

وی با بیان اینکه نقش رسانه ها در افزایش سواد سلامت مردم قابل چشم پوشی نیست تصریح کرد: همانطور که تاکید می شود سواد رسانه ای نقش مهمی در اطلاع از مساله درست و نادرست و انتقال بهترین پیام با بهترین روش دارد، توجه به سواد سلامت نیز باید در اولویت قرار گیرد.

عابدی تاکید کرد: از هم اکنون باید برای آینده تدبیر لازم را برای افزایش سواد سلامت و سواد بیمه ای مردم اتخاذ کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied