شمانیوز
شما نیوز

فرنی

آموزش ساده فرنی| از این دسر ساده و کم خرج اما خوشمزه نگذرید

فرنی یکی از انواع دسر سنتی ساده، کم‌هزینه و بسیار خوشمزه است که از خردسالی می شناسیم.

آموزش ساده فرنی|  از این دسر ساده و کم خرج اما خوشمزه نگذرید

به گزارش شما نیوز، فرنی یکی از انواع دسر سنتی ساده، کم‌هزینه و بسیار خوشمزه است که از خردسالی می شناسیم.فرنی آن‌قدر سالم و سبک است که حتی نوزادان هم گاهی مجوز خوردن آن را دارند. فرنی را با دو روش متفاوت، درست می‌کنند و به سبک‌های مختلفی هم، خورده می‌شود. مثلاً در اصفهان، فرنی را بدون شکر درست می‌کنند و به‌جایش، آن را با شیره می‌خورند. با روش‌های تهیه این دسر سالم، خوشمزه و نوستالژیک، آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد برنج

  • ۴ قاشق غذاخوری آرد برنج
  • ۴ لیوان شیر
  • ۸ قاشق غذاخوری شکر
  • ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری گلاب

روش تهیه فرنی با آرد برنج

یک ظرف را روی شعله‌ای با حرارت پایین بگذارید و شیر را داخل آن بریزید. آرام‌آرام، شکرها را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً حل شود. گلاب، عطر و طعم خوبی به فرنی می‌دهد و اگر نسبت به آن حساسیتی ندارید، در همین مرحله گلاب را روی مخلوط شیر، بریزید.

حالا آرد برنج را به آرامی، اضافه کنید و در طول ریختن آن، دائماً مخلوط را هم بزنید. شعله را کمی بیشتر کنید تا مخلوط شیر، به نقطه جوش برسد. بعد شعله را به حالت قبلی برگردانید و مجدداً مخلوط را هم بزنید تا فرنی، لعاب‌دار و نسبتاً غلیظ شود. دقت کنید که فرنی با غلظت خیلی بالا، بعد از سرد شدن، سفت می‌شود. شعله را خاموش کنید و تا زمان داغ بودن ظرف، هم‌چنان فرنی را هم بزنید. اگر دوست دارید، فرنی را با خلال پسته، گل و … تزئین کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied