شمانیوز
شما نیوز

کوفته

طرز درست کردن کوفته سوئدی خوشمزه | آموزش درست کردن یک کوفته متفاوت

طرز درست کردن یک کوفته متفاوت و خوشمزه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز درست کردن کوفته  سوئدی خوشمزه | آموزش درست کردن یک کوفته متفاوت

به گزارش شمانیوز:یکی از انواع کوفته های بین المللی می باشد که همان طور که از نام غذا پیداست برای کشور سوئد است که بسیار ساده می باشد و بیشتر در شب میلاد مسیح آن را تهیه می کنند. کوفته سوئدی را که از یک سس خامه ای بسیار جذاب تهیه شده می توانید با انواع سالاد ها و برنج و یا حتی نان سرو کنید این کوفته از زمان گذشته در سوئد مرسوم بوده و به دلیل بافتی که دارد در دهان آب می شود و مزه بسیار متفاوتی نسبت به سایر کوفته ها دارد. شما می توانید از گوشت بوقلمون یا مرغ یا گوشت در تهیه این غذا استفاده کنید. اگر دوست دارید یک کوفته بسیار متفاوت را امتحان کنید این رسپی را دنبال کنید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده گوساله ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سوخاری ۲ ق غذا خوری
شیر ۵ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص 

کره ۲ ق غذا خوری
آرد سفید ۱ ق غذا خوری
عصاره گوشت یا سبزیجات ۱ عدد
خامه ۱/۲ پیمانه
سویا سس ۲ ق غذا خوری
سس خردل ۱ ق غذا خوری

مرحله اول: آماده سازی کوفته

ابتدا پیاز دستور را رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید سپس به همراه گوشت و سیر رنده شده و ادویه ها، تخم مرغ و شیر و آرد سوخاری را داخل یک کاسه بریزید و مواد را خوب هم بزنید و شروع به ورز دادن مواد کنید.

 

مرحله دوم: استراحت و سرخ کردن

در ادامه از مواد به اندازه دلخواه بردارید و با دست گرد کنید سپس داخل یک بشقاب قرار دهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود سپس از تابه خارج کنید.

 

مرحله سوم: تفت دادن آرد

در ادامه باید سس را تهیه کنید برای تهیه سس کره را داخل تابه ریخته تا ذوب شود سپس آرد را اضافه کنید و با کره تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود سپس استاک مورد نظر را با خامه داخل یک کاسه مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه کوفته سوئدی

خوب خامه و استاک را هم بزنید سپس داخل یک تابه جداگانه ریخته و هم بزنید تا خامه کم کم گرم شود سپس مخلوط آرد را به خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس شما گلوله نشود می توانید از همزن یا ویسک نیز استفاده کنید سپس سویا سس و خردل را اضافه کنید و کمی صبر کنید تا سس غلیظ شود سپس کوفته های سرخ شده را به تابه اضافه کنید و در کنار پوره سیب زمینی یا برنج میل کنید. نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied