شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه کیک لیوانی شکلاتی خانگی

طرز درست کردن یک کیک لیوانی خوشمزه و عالی در ادامه مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه کیک لیوانی شکلاتی خانگی

به گزارش شمانیوز : یکی از روش های تهیه کیک می باشد که به راحتی و بدون ترازو و فر شما می توانید این کیک لیوانی شکلاتی را تهیه کنید. این کیک طرز تهیه آسانی دارد و شما با حذف کاکائو می توانید کیک را به صورت وانیلی ساده تهیه کنید و برای تزئین از گاناش شکلاتی یا خامه قنادی استفاده کنید. اگر شما ماکروفر یا سولاردم دارید می توانید ۱ دقیقه با توان ۹۰۰ وات یا همان ۱۰۰ درصد تهیه کنید و با همان لیوان پخته شده سرو کنید.

مواد لازم 
آرد ۱۰ ق غذا خوری
پودر کاکائو ۴ ق غذا خوری
شکر ۸ ق غذا خوری
روغن مایع ۶ ق غذا خوری
شیر ۸ ق غذا خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
تخم مرغ ۲ عدد
بیکینگ پودر ۱.۵ ق غذا خوری

مرحله اول: مخلوط کردن

ابتدا شکر و آرد و پودر کاکائو و وانیل و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مخلوط شود برای بهتر شدن نتیجه کار آرد را از قبل الک کنید سپس اضافه کنید.

 

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

وسط مواد خشک را گود کنید و تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید سپس با چنگال یا همزن دستی مواد را خوب هم بزنید شاید در ابتدا سفت باشد اصلا نگران نباشید.

 

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک لیوانی

در ادامه شیر و روغن را به ترتیب اضافه کنید و هم با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا کاملا یکدست شود غلظت مایه کیک لیوانی باید نه خیلی شل نه خیلی روان باشد.

 

 

مرحله چهارم: تهیه کیک لیوانی بدون فر

چند لیوان چینی را انتخاب و کف و دیواره را کمی چرب کنید سپس نیمی از مایه کیک را داخل لیوان ها ریخته و داخل یک قابلمه بزرگ مقدار خیلی کمی آب بریزید سپس لیوان ها را داخل قابلمه قرار دهید و حرارت را روشن کنید و در قابلمه را دمکنی گذاشته و با حرارت کم بگذارید بمدت ۳۰ دقیقه کیک لیوان پخته و پف کند سپس زیر حرارت را خاموش کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید در همان حالت بماند سپس کیک را از لیوان ها خارج کنید.

 

مرحله پنجم: تهیه کیک لیوانی در مایکروفر

مواد کیک را داخل لیوان ها ریخته و به مدت ۱ الی ۳ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا کیک پخته شود به همین راحتی شما در یک دقیقه کاپ کیک بسیار خوشمزه تهیه کردید.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی