شمانیوز
شما نیوز

چای سبز | فواید چای سبز

فواید باور نکردنی چای سبز | به این دلایل چای سبز بنوشید

در خبر زیر به شما چند دلیل مهم برای مصرف چای سبز را می گوییم.

فواید باور نکردنی چای سبز | به این دلایل چای سبز بنوشید

به گزارش شمانیوز :چای سبز، نوشیدنی محبوب و پرخاصیت با قدمتی دیرینه در فرهنگ های مختلف جهان است.چای سبز از برگ های گیاه Camellia sinensis تهیه می شود و به دلیل فرآیندِ کمینهِ اکسیداسیون، فواید و طعم منحصر به فردی دارد.چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که فواید متعددی برای سلامتی بدن به ارمغان میاز جمله خواص چای سبز می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سرطان،طعم دلنشین و تنوع در انواع چای سبز، آن را به نوشیدنی محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است.

 

فواید خوردن چای سبز قبل از صبحانه

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که یک فنجان چای سبز را صبح زود و قبل از وعده ی صبحانه برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز بنوشند.

در واقع مقادیر قابل توجه کافئین موجود در چای سبز به عنوان یک محرک برای تقویت هوشیاری عمل می کند.

همچنین چای سبز حاوی مقادیر بالای تیانین است، یک آمینو اسید که اثرات آرامش بخش دارد. تیانین و کافئین موجود در چای سبز برای بهبود عملکرد مغز و تقویت خلق و خوی با هم همکاری می کنند.

 

فواید خوردن چای سبز قبل از باشگاه و ورزش

برخی تحقیقات حاکی از آن است که نوشیدن چای سبز درست قبل از رفتن به باشگاه و ورزش کردن باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

مطالعات بر روی ۱۲ مرد نشان داده که نوشیدن چای سبز قبل از ورزش باعث افزایش ۱۷ درصد چربی سوزی شده است.

یک مطالعه دیگر بر روی ۱۳ زن نشان داده که نوشیدن ۳ وعده چای سبز روز قبل از باشگاه و یک وعده دیگر ۲ ساعت قبل از ورزش باعث افزایش چربی سوزی در هنگام ورزش می شود.

همچنین مطالعات اولیه نشان داده که نوشیدن چای سبز بعد از تمرینات ورزشی به درمان آسیب عضلانی ناشی از ورزش کمک می کند.

چای سبز

خواص چای سبز برای لاغری

همانطور که گفتیم، اکثر افراد چای سبز را با خواص لاغری آن می‌شناسند، زیرا یکی از بهترین انواع چای و دمنوش لاغری محسوب می‌شود. بنابراین ما نیز با معرفی این ویژگی شروع می‌کنیم. فرآیندهایی که به بدن اجازه می‌دهند غذا و نوشیدنی به انرژی قابل استفاده تبدیل شوند را متابولیسم می‌نامند. چای سبز ممکن است با کمک به متابولیسم بدن برای کاهش وزن مفید باشد. چای سبز حاوی کافئین و نوعی فلاونوئید به نام کاتچین است که یک آنتی اکسیدان محسوب می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که هر دوی این ترکیبات می‌توانند متابولیسم را تسریع کنند. کاتچین می‌تواند به تجزیه چربی اضافی کمک کند. در ضمن، هم کاتچین و هم کافئین می‌توانند میزان انرژی مصرفی بدن را افزایش دهند. به همین دلیل است که نام چای سبز و لاغری به هم گره خورده اند.

چای سبز حاوی کاتچین یا کافئین است که تاثیر مثبتی بر کاهش وزن و مدیریت وزن دارند. البته باید این را در نظر بگیرید که فواید چای سبز برای لاغری خیلی زیاد نیست و به تنهایی نمی‌تواند مفید باشد. ورزش منظم و خوردن یک رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی سبزیجات، از استراتژی‌های کاهش وزنِ بسیار موثر است. مصرف چای سبز در کنار این روش‌ها می‌تواند به سریع‌تر شدن روند لاغری شما کمک کند.

 

 تاثیر چای سبز بر رفع سموم بدن

این چای حاوی اپی گالوکاتچین-3-گلوگات (EGCG) و فلاونوئیدها است. این‌ها آنتی اکسیدان‌هایی هستند که رادیکال‌های قوی را از بین می‌برند. این باعث می‌شود بدن را سم زدایی کرده و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را ترمیم می‌کنند. این رادیکال‌ها می‌توانند باعث لخته شدن خون، تصلب شرایین، سرطان و تسریع روند پیری شوند.

یک فنجان از این چای حاوی 20 تا 35 میلی گرم EGCG است و این مقدار بالاترین میزان آنتی اکسیدان موجود در هر نوع چای است. مصرف توصیه شده این دمنوش 3 تا 4 فنجان در روز است. چای سبز سیستم ایمنی را تقویت و به محافظت از بدن در برابر عفونت کمک می‌کند. این چای سموم را به صورت ادرار از بدن خارج می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied