شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

خبر سکته قلبی سید عزات الله ضرغامی تکذیب شد | جزئیات سکته قلبی ضرغامی

خبر منتشر شده مبنی بر سکته قلبی سید عزات الله ضرغامی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکذیب شد.

خبر سکته قلبی سید عزات الله ضرغامی تکذیب شد | جزئیات سکته قلبی ضرغامی

به گزارش شمانیوزسید عزت‌الله ضرغامی (زادهٔ ۶ اسفند ۱۳۳۸) سیاستمدار ایرانی است. است. سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است. سید عزت‌الله ضرغامی اصالتاً دزفولی است. سید عزت‌الله ضرغامی برای مدت ۱۰ سال، در فاصله سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت.

خبر منتشر شده مبنی بر سکته قلبی سید عزات الله ضرغامی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکذیب شد.

در پی انتشار خبر حمله قلبی سید عزت الله ضرغامی، وزارت میراث فرهنگی این خبر را تکذیب کرد.

طبق برنامه پیش بینی شده قرار بود ضرغامی شب گذشته از سفر اردبیل به تهران برگردد که به‌دلیل شرایط نامساعد جوی پرواز وی به امروز صبح موکول شد و هم‌اکنون در صحت کامل است.

وزیر میراث فرهنگی امروز در برج میلاد در مراسم شرکت کنندگان کنفرانس وحدت سخنرانی می‌کند.

سید عزت‌الله ضرغامی یکی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در اشغال سفارت آمریکا نقش داشت. وی همچنین در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد. او در ۳ شهریور ۱۴۰۰ از مجلس رای اعتماد گرفت.

وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۶۱ در سپاه پاسداران و در برنامه رادیویی آن آغاز کرد. ضرغامی از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور مجلس بود و از ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ نیز معاونت امور سینمایی وزیر فرهنگ را برعهده داشت.

در دولت هفتم به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر دفاع در امور مجلس آن وزارت بود. سال ۱۳۷۹ در دوره ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا و سیما، به معاونت امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این جایگاه فعالیت کرد.

سید عزت الله ضرغامی

زندگی‌نامه سید عزت‌الله ضرغامی

عزت‌الله ضرغامی در ۶ اسفند ۱۳۳۸ در نازی آباد تهران زاده شد. خانواده وی از شهر دزفول، در استان خوزستان به تهران مهاجرت کرده بودند و پدرش کارمند شرکت ملی نفت ایران بود. تحصیلات در مقطع ابتدایی را در دبستان برومند، دوره راهنمایی را در مدرسه پهلوی و دوره متوسطه را نیز در دبیرستان بزرگ تهران، همراه با افرادی چون حسن طهرانی مقدم، حسین محمدی و حمیدرضا کاتوزیان طی نمود. وی در سال ۱۳۵۷ در مقطع کارشناسی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته شد، که در پی وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و تعطیلی دانشگاه‌ها، تحصیلات تکمیلی و دریافت مدرک کارشناسی وی نیز تا سال ۱۳۶۵ به تعویق افتاد.[۴] ضرغامی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام بود، که در اشغال سفارت آمریکا شرکت داشتند. فعالیت رسمی او از سال ۱۳۶۱ در سپاه پاسداران و در برنامه رادیویی این نهاد، آغاز شد.

وی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد در دوران مدیریت علی لاریجانی و مصطفی میرسلیم در این وزارتخانه و نیز معاونت صداوسیما در امور استان‌ها و امور حقوقی و مجلس، در دوران ریاست لاریجانی بر این سازمان را برعهده داشت. ضرغامی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

ضرغامی در حال ثبت‌نام برای انتخابات ریاست‌جمهوری

ضرغامی طی مصاحبه با روزنامه آرمان با اعلام اینکه «متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم رقابت سیاسی سازنده را نهادینه و ترویج کنیم و شخصیت‌های سیاسی در این زمینه ناموفق بوده‌اند. به همین دلیل نیز من آسیب‌های انتخابات را بلای جان کشور می‌دانم. البته سخن من به معنای این است که ما باید تلاش کنیم آسیب‌های انتخابات را کاهش بدهیم وگرنه اصل انتخابات را یک امر ضروری و کتمان ناپذیر می‌دانم. به نظر من شکستن کلیشه رقابت جریان‌های سنتی و نخ نمای سیاسی برای فضای جدید و متفاوت، نسبت به اصل انتخابات اولویت دارد.»، نامزدی خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کرد که در نهایت توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

بسیاری حدس می‌زنند که ضرغامی در کنار رهبر جمهوری اسلامی ایران سید علی خامنه‌ای، به دنبال لغو سمت ریاست جمهوری در ایران به نفع یک نظام پارلمانی با شدت بیشتری است.

سید عزت الله ضرغامی

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سید عزت الله ضرغامی

ضرغامی در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهادی دولت سیزدهم، توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد.

وی در برنامه ارائه شده به نمایندگان مجلس، با تأکید بر ایجاد و حمایت از استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های قوی در فضای مجازی در سطح بین‌المللی، جهت جذب گردشگران خارجی و همچنین برنامه‌ریزی برای گردشگری ارزان خانواده محور، و همچنین برنامه تحولی در حوزه صنایع دستی و ایجاد اشتغال گسترده به این واسطه، و نیز توجه به عرصه‌های جدید و متنوع گردشگری مثل گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی، گردشگری حلال و… وعده ایجاد یک تحول اساسی در مأموریت‌های این وزارتخانه را داد. ابراهیم رئیسی، در نطق حمایت از او در مجلس، اعلام کرد که در دولت وی، حساب ویژه‌ای روی این وزارتخانه برای تحقق اقتصاد غیرنفتی باز شده‌است.

ضرغامی در ۳ شهریور ۱۴۰۰، با کسب رای اعتماد ۲۶۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یکی از بالاترین آراء اعتماد را در تاریخ جمهوری اسلامی از مجلس، کسب کرد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied