شمانیوز
شما نیوز

قهرمان جهان

جنجال دستفروشی قهرمان جهان با یک گونی مدال | دستفروشی قهرمان جهان در خیابان‌های کرمانشاه!

مسعود رستگار قهرمان جهان در رشته جودوکار کم‌شنوای ایران که همین چندروز پیش در پاریس برای ایران مقام جهانی آورد؛ حالا کنار خیابان دست‌فروشی می‌کند.

جنجال دستفروشی قهرمان جهان با یک گونی مدال | دستفروشی قهرمان جهان در خیابان‌های کرمانشاه!

به گزارش شمانیوزقهرمان جهان برای امرار معاش دستفروشی می‌کند. قهرمان جهان که در حال دستفروشی در خیابان های کرمانشاه است دارنده مدال جهانی و آسیایی می‌باشد. قهرمان جهان دستفروش مسعود رستگار است. مسعود رستگار قهرمان جهان در رشته  جودوکار کم‌شنوای ایران که همین چندروز پیش در پاریس برای ایران مقام جهانی آورد؛ حالا کنار خیابان دست‌فروشی می‌کند. 

«مسعود رستگار» جودکار کرمانشاهی نماینده وزن ۱۰۰+ کیلوگرم ایران در رقابت های جهانی فرانسه بود که با ۲ پیروزی و ۲ شکست در نهایت از کسب مدال بازماند.

وی در نخستین پیکار خود به مصاف حریفی از روسیه رفت و با شکست وی راهی مرحله بعدی شد اما در این مرحله مقابل جودوکار اهل فرانسه شکست خورد و به گروه بازنده ها رفت.

رستگار در گروه شانس مجدد با شکست دادن حریف ترکیه ای خود به دیدار رده بندی راه یافت اما در این مرحله مقابل نماینده کشور میزبان (فرانسه) مغلوب شد و از کسب مدال بازماند.

تیم جودو نانشوایان ایران در مسابقات جهانی فرانسه در نهایت موفق به کسب یک مدال نقره و ۲ برنز شد تا پس از اوکراین و روسیه همراه با فرانسه به مقام سوم مشترک برسد.

images (2)

تقدیم مدال قهرمان جودو جهاان به مقام معظم رهبری

عشق و علاقه به ولایت یکی از موضوعاتی است که جدای از بحث سیاست و مسائل جایگاه ویژه مقام معظم رهبری در کشور، در میان اقشار مختلف مردم وجود دارد.

عشق به ولایت در میان ورزشکاران نیز در طول سالیان گذشته به کرات دیده شده است.

مسعود رستگار جودوکار کرمانشاهی دارنده مدال برنز تیمی و مقام پنجم انفرادی رقابت های ناشنوایان جهان است.

وی مدال برنز خود را که در مسابقات جودو در ترکیه کسب کرد با افتخار به رهبر انقلاب تقدیم کرد.

رستگار اظهار داشت: در مسابقات بسیاری شرکت کردم و زمانی که پرچم ایران به اهتزاز در می آمد افتخار می کردم.

وی با بیان اینکه از بچگی عاشق رهبر بوده، افزود: تمام تلاش خود را برای حضور در مسابقات المپیک به کار می گیرم تا بتوانم مدال کسب کنم و آنرا دوباره به رهبر معظم انقلاب تقدیم کنم.

مسعود رستگار در ۵ سال اخیر در مسابقات کشوری در وزن ۱۰۰ کیلوگرم رتبه اول را کسب کرده و در حال حاضر برای امرار معاش به دست فروشی مشغول است.

گزارشی از زندگی ورزشکارانی که این روزهایشان با دستفروشی می گذرد

تلاش برای امرار معاش با دست فروشی و کارگری، سرنوشت تلخ برخی جوانان ورزشکار و مدال آور ایرانی است. آن ها که حتی مدال های جهانی کسب کردند اما اکنون بدون هیچ گونه امکاناتی برای تأمین مخارج زندگی خود مشکلات زیادی دارند.

1951249

تلاش برای امرار معاش با دست فروشی و کارگری، سرنوشت تلخ برخی جوانان ورزشکار و مدال آور ایرانی

تلاش برای امرار معاش با دست فروشی و کارگری، سرنوشت تلخ برخی جوانان ورزشکار و مدال آور ایرانی است. آن ها که حتی مدال های جهانی کسب کردند اما اکنون بدون هیچ گونه امکاناتی برای تأمین مخارج زندگی خود مشکلات زیادی دارند. آن ها که هر روز کنار خیابان دستفروشی می کنند و ظاهرا فردی هم به فکر آن ها نیست.

حتی کسب مدال رقابت های جهانی و آسیایی نیز تضمینی برای ساختن آینده آن ها نبوده است. واقعا آن ها دیگر باید چه می کردند تا در شهر خود از حداقل امکانات بهره مند شوند. به گزارش جام جم آنلاین، نگاهی به حال و روز کنونی برخی ورزشکاران می اندازیم، ورزشکارانی که کنار خیابان دستفروشی می کنند یا در مغازه ها به کارگری مشغول اند و البته هیچ فردی هم هرگز باور نمی کند این دستفروش ها افتخارآفرینان ایران زمین در میدان های بین المللی بوده اند و بعضی هایشان هنوز هم هستند.

کاپیتان تیم ملی فوتسال معلولان و فروش انجیر

شاید باورش سخت باشد که شغل کاپیتان تیم ملی فوتسال معلولان کشورمان، انجیرفروشی کنار جاده و خریدن ضایعات باشد. ورزشکاری که به قله افتخارات ورزشی رسیده، در راه پرپیچ و خم زندگی مانده است و فردی هم دستش را نمی گیرد.

«محمدرضا تخشا» که ۳۱ سال قبل در شهرستان بندرگز به دنیا آمده، از ۱۱ سال پیش نه تنها به عضویت تیم ملی فوتسال جانبازان و معلولان ایران در آمده بلکه از همان ابتدا کاپیتان تیم نیز بوده است. در سال ۹۰ با کاپیتانی او، تیم ملی فوتسال معلولان کشورمان در کشور ایتالیا به مقام قهرمانی جهان رسید و در سال ۹۱ در کشور فرانسه به مقام سومی جهان دست یافت. او سه تا بچه دارد که باید شکم آن ها را سیر کند اما در مصاحبه ای با خبرگزاری مهر گفته است: «خدا را شکر که پیش زن و بچه هایم شرمنده نیستم.»

دارنده مدال طلای آسیا در رشته پاورلیفتینگ و روسری فروشی در کنار پیاده رو

امید ستایش پور از قهرمانان رشته پاور لیفتینگ است که مدال های زیادی را از بازی های کشوری و آسیایی در کارنامه خود دارد. این در حالی است که این سرمایه ورزشی کشور به دلیل بی مهری مسئولان، برای گذران زندگی و تأمین هزینه تمرینات خود مجبور به دستفروشی در کنار خیابان شده است. او در حال حاضر کنار خیابان شال و روسری می فروشد.

ستایش پور در سال ۸۷ در مسابقات بین المللی ازبکستان قهرمان شد و سال ۸۸ موفق به کسب مدال طلا در رقابت های آسیایی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم شد. در حالی که به او برای کسب مدال طلای جهانی امیدوار بودیم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: «همه انگیزه خود را ازدست داده ام؛ زیرا با هزینه های سنگین خود را آماده نگه می دارم و در کمال ناباوری بدون حامی مانده ام و احساس می کنم تا کسی را نداشته باشی حتی اگر قهرمان جهان باشی نمی توانی استعداد خود را نشان دهی.»

گردآوری از ایرنا و خبر ورزشی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied