شمانیوز
شما نیوز

آب و هوا

آخرین پیش بینی وضعیت آب و هوا برای چهارشنبه | پیش بینی غیر منتظره هواشناسی برای آب و هوا

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از آغاز بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور خبر و نسبت به وقوع سیلاب و کولاک برف هشدار داد.

آخرین پیش بینی وضعیت آب و هوا برای چهارشنبه | پیش بینی غیر منتظره هواشناسی برای آب و هوا

به گزارش شمانیوز: وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده کاهش پیدا می‌کند. دو سامانه هوای ناپایدار وارد کشور شده و آب و هوای بیشتر مناطق کشور با کاش  دما روبرو خواهند شد. اثر مخاطره این سامانه، در آب و هوا، لغزندگی معابر عمومی، کاهش دید، اختلال تردد در جاده‌ها، به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و گردنه‌ها، تاخیر یا احتمال لغو پرواز، مسدود شدن مسیرهای روستایی سردسیر است. سازمان هواشناسی با اعلام کردن آب و هوای کشور در وضعیت نارنجی و زرد نسبت به تشدید فعالیت سامانه‌های سرد بارشی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه خبر داد.

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از آغاز بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور خبر و نسبت به وقوع سیلاب و کولاک برف هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی شده است.

در خوزستان، بوشهر، فارس، دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد. بارش در استان‌های جنوبی همراه با رعدوبرق است و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

شدت بارش‌های امروز برای استان‌های گیلان و مازندران است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا بارش‌ها در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در لرستان، جنوب مرکزی، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان ادامه داشته و در شمال فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه در شرق فارس، کرمان، هرمزگان،‌غرب یزد و جمعه در ارتفاعات کرمان بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. شنبه هفته آینده در ارتفاعات جنوب غرب و غرب کشور بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

طی 2 روز آینده در نیمه شمالی کشور دما 6 تا 12 درجه کاهش می‌یابد. امروز در شمال شرق و فردا در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی شده است. ضمن این‌که روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مجددا افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش بینی شده است.

توصیف سامانه اول: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه 1400/08/25

زمان پایان: چهارشنبه 1400/08/26

نوع مخاطره: بارش برف و باران

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1400/08/25 : کردستان، ایلام، خوزستان، نیمه جنوبی کرمانشاه، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر، نیمه شمالی یزد، تهران، قزوین، البرز، غرب سمنان، قم.

چهارشنبه 1400/08/26 : خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، نیمه شمالی کرمان، شمال و شرق خوزستان، نیمه جنوبی یزد، نیمه شمالی قم.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به‌ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و احتمال تاخیر در پروازها

توصیه: احتیاط در تردد و عدم توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی

توصیف سامانه دوم: نفوذ سامانه پرفشار و هوای سرد

زمان شروع: سه‌شنبه 1400/08/25

زمان پایان: پنج‌شنبه 1400/08/27

نوع مخاطره: سه شنبه تا چهارشنبه کاهش 6 تا 12 درجه ای دما در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر.

چهارشنبه تا پنج شنبه کاهش 6 تا 12 درجه ای دما در شمال شرق و شرق کشور و کاهش 4 تا 8 درجه ای دما در غرب، نواحی مرکزی کشور و در استان های جنوبی رشته کوه البرز ( قزوین، البرز، تهران و سمنان).

منطقه اثر: شمال غرب و غرب و مرکز و شمال شرق و شرق

اثر مخاطره: احتمال افت فشار گاز و افزایش مصرف انرژی و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی در اثر سرد شدن هوا.

توصیه: مدیریت در مصرف حامل های انرژی، احتیاط در تردد جاده ای و فعالیت های کو هنوردی، جابجایی محصولات برداشت شده باغی و زراعی به انبار، استفاده از ضدیخ در رادیاتورها و اتخاذ تمهیدات دیگر جهت پیشگیری از خسارات کشاورزی.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه نسبتا سرد بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه 1400/08/25

زمان پایان: چهارشنبه 1400/08/26

نوع مخاطره: بارش برف ، مه آلودگی و احتمال کولاک برف

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1400/08/25 : همدان، خراسان شمالی، نیمه شرقی اردبیل، شمال کرمانشاه، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، تهران، البرز، قزوین، اصفهان و نیمه شرقی لرستان.

چهارشنبه 1400/08/26 : خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان، گلستان، مازندران و شرق تهران.

اثر مخاطره: لغزندگی معابر عمومی، کاهش دید، اختلال تردد در جاده ها، بویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی و گردنه ها، تاخیر یا احتمال لغو پرواز ، مسدود شدن مسیرهای روستایی سردسیر

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری در جاده ها، همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، آماده گی راهداری ها و شهرداری‌ها جهت نمک پاشی و برف روبی، پرهیز از صعود به ارتفاعات و مدیریت در مصرف انرژی

توصیف سامانه دوم: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه 1400/08/25

زمان پایان: چهارشنبه 1400/08/26

نوع مخاطره: بارش برف و باران ، مه‌گرفتگی

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1400/08/25 : گیلان، مازندران، گلستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد.

چهارشنبه 1400/08/26 : اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، لرستان، گلستان، مازندران، نیمه جنوبی قم و نیمه شمالی یزد.

اثر مخاطره: لغزندگی معابر عمومی، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای، آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و کاهش دید

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر، هنگام سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اطمینان از میزان سوخت خودرو .

توصیف سامانه: وزش باد نسبتا شدید همراه با تلاطم در دریا

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج دریا : در سواحل حداکثر 3 متر و دور از ساحل حداکثر 5/5 متر

منطقه اثر:

چهارشنبه 1400/08/26 : نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، اختلال در تردد با شناورهای سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها

توصیه: منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی ، پرهیز از فعالیت های شیلاتی، احتیاط در تردد کشتیهای تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied