شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

در سفر کویر به دنبال چه تفریحاتی باشید؟

کویر در کنار جنگل و کوه یکی از زیباترین نقاط گردشگری است. بهترین فصول برای کویرنوردی پاییز و زمستان است، زیرا گرمای کویر کاهش می‌یابد و آن را به بهترین مقصد برای گردشگرانی تبدیل می‌کند که دوست دارن طبیعت بکر، هیجان، زیبایی و سکوت را در کنار هم تجربه می‌کنند.

در سفر کویر به دنبال چه تفریحاتی باشید؟

در قلب کویر، تپه‌های شنی منظره‌ای فوق‌العاده ایجاد می‌کند که باد آن‌ها را به زیبایی در اشکال مختلف از جمله تپه‌های طولی، تاج‌ها و اهرام شنی می‌سازد. اگر دوست دارید با تفریحات کویری آشنا شوید مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

تفریحات کویری

در کویر تفریحات هیجان‌انگیز متعددی وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید، همچنین می‌توانید درباره تفریحات کویرگردی در کویرهای ایران از سایت‌هایی که درباره آن‌ها تولید محتوا می‌کنند اطلاعات مفیدی دریافت کنید. در این قسمت به معرفی تفریحات کویری می‌پردازیم.

راه‌رفتن روی تپه‌های شنی صحرا

یکی از پرطرف‌دارترین تفریحات در کویر، پیاده‌روی بر روی ماسه‌های داغ است. پس کفش‌هایتان را در بیاورید تا بتوانید روی تپه‌های داغ شنی قدم بزنید و در کویر زیبا استراحت کنید.

شترسواری

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و جالب‌ترین چیزهایی که می‌توانید در کویر تجربه کنید، شترسواری است. اسب‌سواری در مقایسه با شترسواری تقریباً یک فعالیت تفریحی معمولی است. شترسواری در کویر بسیار سرگرم‌کننده و جالب است و تجربه بی‌نظیری را به شما می‌دهد. شترسواری شما را در میانه کاروان به اعماق روزهای قدیم می‌برد.

شن سواری

c52e3b07-39ef-40f5-ac2e-7bdb613d6a22

شن سواری یکی دیگر از تفریحات مفرح است که می‌توانید در کویر دنبال کنید، برای این کار به تخته نیاز دارید. معمولاً کویرها دارای رمپ‌های بلندی هستند و برای شن سواری بسیار مناسب‌اند. برای این کار می‌توانید از تخته‌های موجود در اقامتگاه‌هایی که به گردشگران اجاره می‌دهند استفاده کنید.

آفرود سواری

آفرود نیز یکی دیگر از انواع تفریحات کویری است. به دلیل وجود شن و ماسه، تنها خودروهای SUV می‌توانند در این مناطق حرکت کنند.

 Zip Line

در بعضی از کویرها خط زیپ‌لاین وجود دارد که بسیار هیجان‌انگیز است. اگر به دنبال هیجان هستید زیپ‌لاین را حتماً تجربه کنید. مثلاً در کویر خارا به طول حدود 30 متر و دیگری در سایت تفریحی ورزنه به طول 400 متر زیپ‌لاین قرار دارد.

 پاراگلایدر

یک ورزش مهیج که در مناطق بادخیز و معمولاً مرتفع انجام می‌شود. مناطق کویری به دلیل وزش باد مکان مناسبی برای این نوع ورزش است.

 مشاهده آسمان و عکاسی در شب

شاید این یکی از اهداف اصلی سفر به مناطق کویری باشد. آسمان کویر در شب فوق‌العاده دیدنی و زیبا است و طیف وسیعی از گروه‌های مختلف را علاقه‌مند به نجوم و عکاسی شبانه از حرفه‌ای و آماتور به این مناطق زیبا می‌کند.

کمپینگ و تفریحات شبانه

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز کویر، کمپینگ و اقامت شبانه است. بسیاری از افرادی که به کمپینگ در بیابان علاقه دارند با وسایل کمپینگ به این مناطق سفر می‌کنند. علاوه بر این، روشن‌کردن آتش و شب‌زنده‌داری نیز از تفریحات محبوب در بیابان‌ها محسوب می‌شود. تجربه اقامت در اکو کمپ کویری بسیار هیجان‌انگیز و متفاوت است.

راندن موتورسیکلت چهارچرخ (ATV)

f2a974c8-d9e4-4126-b6f9-e2347add3a38

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز، راندن موتورسیکلت‌های چهارچرخ است که به‌سرعت روی تپه‌های شنی حرکت می‌کنند. البته، شما نمی‌توانید آن را به‌تنهایی به‌عنوان یک غیرحرفه‌ای دریافت کنید، بنابراین رانندگان موتورسیکلت این کار را برای شما انجام می‌دهند. همچنین اکیداً توصیه می‌شود یک دوچرخه چهارچرخ در این مکان کرایه کنید که یکی از جالب‌ترین کارهایی است که می‌توانید با دوستان خود انجام دهید تا از تور کویر خود لذت ببرید.

کالسکه

باگی یک وسیله نقلیه موتوری دیفرانسیل بزرگ با طیف وسیعی از لاستیک‌ها است که برای استفاده در جنگل‌ها، تپه‌های شنی، سواحل یا بیابان‌ها طراحی شده است و قدرت مانور و سرعت بالایی دارد.

زمان سفر به کویر

پاییز و زمستان بهترین فصل برای رفتن به کویر است. به‌خصوص در پاییز که دمای هوا مناسب‌تر از زمستان یا تابستان است. تماشای آسمان شب پرستاره دلربا کویر لذتی بی‌نظیر و شبی فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند. اگر به سفری آرام و درعین‌حال هیجان‌انگیز علاقه دارید، سفر به کویر می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

لوازم ضروری برای سفر به کویر

همان‌طور که همه می‌دانیم طبیعت همیشه غیرقابل‌پیش‌بینی است، بنابراین برای رفتن به طبیعت مانند کویر به برخی لوازم ضروری نیاز داریم تا بتوانیم سفری خوب و بی‌خطر را تجربه کنیم. چیزهایی که بهتر است همراه خود داشته باشید عبارت‌اند از:

  • آب آشامیدنی
  • عینک آفتابی
  • لباس خنک
  • لباس گرم
  • پاوربانک
  • پتو و رختخواب
  • کیسه‌خواب
  • دوربین دوچشمی
  • دوربین
  • چادر مسافرتی
  • کرم ضدآفتاب
  • دافع حشرات
  • نقشه یا GPS
  • کارت شناسایی
  • تلفن همراه
  • کوله‌پشتی
  • جعبه کمک‌های اولیه
  • شارژر موبایل

جمع‌بندی

. بی‌نظیر بودن کویرهای ایران و وسعت آن، نفس شما را بند می‌آورد. آرامش و سکون کویر را شاید در هیچ یک از جلوه‌های طبیعت نتوان یافت و تا زمانی که چشم‌ها می‌توانند ببینند، مناظر دلربایی شن‌های کویر هستند که در سکوتی عمیق فرورفته‌اند. در دل این بیابان‌ها می‌توانید فعالیت‌های تفریحی بی‌نظیری مانند آفرود، موتورسواری، شترسواری و عکاسی در مناظر زیبایی را تجربه کنید که در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شوند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied