شمانیوز
شما نیوز

بازنشستگی، فصلی نو از زندگی

معاون استاندار ایلام گفت: بازنشستگی فصلی نو از زندگی است که باید شرایطی را فراهم کرد تا بازنشستگان با نشاط تمام از تجربیات خود بگویند.

معاون استاندار ایلام گفت: بازنشستگی فصلی نو از زندگی است که باید شرایطی را فراهم کرد تا بازنشستگان با نشاط تمام از تجربیات خود بگویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، «حسین کلانتری» در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان که با همت اداره‌کل تأمین اجتماعی استان ایلام در محل هتل زاگرس برگزار شد، اظهار کرد: بازنشستگان امروز، شیرزنان و مردان عرصه‌ی نبرد دیروز هستند که در تاریخ ایلام و ایران در زرین‌ترین برگ‌های آن ایثار، فداکاری و ایستادگی را به جایگاه ویژه‌ای رساندند و هر آنچه در توان داشتند را صرف خدمت به مردم کردند پس برخورد ارزشمند و درخور در مقابل چنین کسانی یک ضرورت است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان این‌که می‌شود با مکتوب کردن خاطرات بازنشستگان توشه‌ی راه آیندگان را فراهم کرد، ادامه داد: اگر همدلی و همراهی با بازنشستگان صورت گیرد می‌توان از تجربیات آنان مجموعه‌ایی تأثیرگذار را برای نسل آینده مدون کرد و اگر جمعی از بازنشستگان دست به مکتوب کردن این تجربیات بزنند تا جامعه از نگاه آنها بهره‌مند شده و از طرف دیگر کوله‌بار آیندگان برای گام نهادن در راه درست فراهم آید.

کلانتری مهم‌ترین و کارآمدترین نهاد اجتماعی را خانواده دانست و گفت: خانواده نهادی است که شخصیت افراد در آن شکل می‌گیرد پس وقتی می‌گوئیم مدل خانواده جهان غرب با شرق و اسلام متفاوت است در واقع از نظام به هم پیوسته و در هم تنیده‌ی اسلامی با بار عاطفی ویژه سخن به میان می‌آید که گسست‌ناپذیر است و احترام به بزرگ‌ترها امری ارزشی بشمار می‌آید.

وی با اشاره به سخن حضرت رسول(ص) که فرمودند از زمان تولد تا مرگ به‌دنبال کسب دانش باشید، تصریح کرد: پس نباید بازنشستگان خود را پیر و ناتوان بدانند و بدون نشاط و انرژی به جلو حرکت کنند.

کلانتری خاطرنشان کرد: افرادی که به سن بازنشستگی می‌رسند گاهی بر اساس قرارداد کاری با یک ارگان است یا پیش از موعد مقرر و بر اثر پیری فیزیکی یا جسمانی در سنین پائین از کار کردن منع می‌شود یا پیری اجتماعی و روانی که از دیگر مراتب بازنشستگی است نباید عاملی برای سکون باشد، چون روحیه‌ی این افراد شاد است و باید با درک شرایط آنها از تجربیات این عزیزان بهره برد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied