شمانیوز
شما نیوز

باغ پرندگان در روستای علیصدر احداث می‌شود

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان کبودراهنگ از احداث باغ پرندگان در روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان کبودراهنگ از احداث باغ پرندگان در روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

"روح‌اله زال‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان این‌که مجوز احداث باغ پرندگان صادر شده است، اظهار کرد: تا کنون هیچ‌گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که تأسیس این باغ، پروژه‌ای خصوصی است و سازمان محیط زیست استان همدان نیز موافقت خود را اعلام کرده، یادآور شد: در حال حاضر مساحت این باغ پنج هکتار در نظر گرفته شده و به علت این‌که این باغ به فضاسازی و پارکینگ نیاز دارد، پیشنهاد ما افزایش آن به هفت هکتار است.

وی در ادامه با اشاره به ورود گونه‌های نادر پرندگان مهاجر به تالاب شیرین‌سو اظهار کرد: در هفته گذشته با نظارت و کنترل‌های انجام شده شاهد ورود 500 تا 700 مرغابی، یک قطعه درنا، 20 قطعه اگرت کوچک و بزرگ، 20 قطعه حواصیل خاکستری و یک بهله عقاب ماهیگیر به تالاب شیرین‌سو بودیم.

زال‌پور با تاکید بر این‌که طی امسال و سال گذشته هیچ گونه تلفاتی در خصوص پرندگان کمیاب مهاجر نداشتیم، گفت: با توجه به وجود آنفولانزای پرندگان، خوشبختانه تلفاتی مشاهده نشده است.

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان کبودراهنگ در پایان با بیان این‌که در روزهای آینده نیز تعداد پرندگان بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود سه هزار پرنده در تالاب شیرین‌سو وجود دارد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied