شمانیوز
شما نیوز

اباعود در شب وقوع حملات به صحنه جرم برگشته و حمله‌ای انتحاری را برای روزهای آینده طرح‌ریزی کرده

دادستان پاریس در اظهاراتی اعلام کرد که مغز متفکر حملات پاریس در شب وقوع حملات پاریس به صحنه جرم برگشته و حمله انتحاری جدیدی را برای روزهای 18 یا 19 نوامبر طرح‌ریزی کرده بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادستان پاریس در خبری اعلام کرد که «عبدالحمید اباعود» مغز متفکر حملات اخیر پاریس که در جریان حمله نیروهای پلیس فرانسه به محله «سن دنی» کشته شد، در شب حملات و در حالیکه پلیس فرانسه در حال انجام بازرسی و عملیات در باتاکلان بوده، به صحنه جرم برگشته و به همراه همدستش حمله ای انتحاری را برای روزهای 18 یا 19 نوامبر طرح ریزی کرده بوده است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «فرانسوآ مولن» طی نشستی مطبوعاتی در این خصوص اعلام کرد: «بر اساس شواهد موجود، عبدالحمید اباعود جمعه شب 13 نوامبر پس از وقوع حملات پاریس، طی ساعات 22:28 تا 00:28 در نواحی 10،11 و 12 پاریس حضور یافته است.»

اظهارات دادستان پاریس در این خصوص در حالیست که «برنارد کازنوو» وزیر کشور فرانسه نیز چندی پیش پس از تأیید خبر کشته شدن اباعود گفت که وی از بهار تاکنون قصد انجام 4 تا 6 حمله تروریستی را داشته که همگی خنثی شده است.

وزیر کشور فرانسه همچنین اعلام کرد که دستگاه های اطلاعاتی فرانسه تنها از رفتن وی به سوریه در سال 2014 و پس از حملات تروریستی اخیر در 16 نوامبر نیز از بازگشت وی به فرانسه آگاه شدند.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/LV84J7
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied