شمانیوز
شما نیوز

حامیان داعش بانکدارهای غربی هستند/ برخی سازمان‌های امنیتی فرانسه در حملات پاریس شریک بودند/ هدف بی اعتبار کردن اسلام و برقراری حکومت پلیسی در اروپا است

«دین هندرسون» مفسر سیاسی اهل آمریکا ضمن اشاره به حملات تروریست‌های داعش در پاریس گفت این گروهک توسط بانکدارهای مشهور خلق و اداره می‌شود تا از چنین حوادثی بهره‌برداری اقتصادی شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شب 13ام نوامبر، پاریس پایتخت فرانسه شاهد تیراندازی های متعددی بود که به موجب آن تیتر خبرهای سراسر جهان به موضوع حملات تروریستی پاریس اختصاص یافت. رسانه ها از کشته شدن تعداد زیادی از مردم عادی به دست تروریست های داعش در 13ام نوامبر خبر می دادند.

بعد از این تیراندازی ها سران دیگر کشورهای جهان عکس العمل هایی در همدردی با ملت و دولت فرانسه نشان دادند و دولت فرانسه رسما سه ماه حالت فوق العاده در این کشور اعلام کرد. مرزهای فرانسه برای اولین بار بعداز جنگ های جهانی بسته شد و در طی روزهای بعدی نیز همچنان خبرهایی از لغو پرواز، تبادل آتش میان پلیس و تروریست ها و تهدیدات تروریستی در دیگر کشورها منتشر می شد.

در پی وقوع چنین اتفاقاتی گفت وگوی کوتاهی داشتیم با آقای «دین هندرسون» مفسر سیاسی و نویسنده ای آمریکایی که کتب متعددی در موضوعات اقتصادی و سیاسی عمدتا حول محور خاورمیانه به نگارش درآورده است. وی در گفت وگو با فارس پیرامون حوادث اخیر فرانسه گفت همه این اتفاقات با مهندسی اسرائیلی ها برای بهره برداری های اقتصادی روی می دهد.

فارس: با توجه به حوادث اخیر فرانسه و با درنظر گرفتن سازمان های جاسوسی قدرتمندی که این کشور در اختیار دارد، چرا دولت فرانسه قادر به پیش بینی و جلوگیری از تیراندازی های مرگبار روز 13 نوامبر نبود؟

هندرسون: اینطور نیست که فرانسه توانایی پیش بینی نداشته است. واقعیت به این صورت بوده که برخی سازمان های امنیتی فرانسه در این مساله شریک بودند و جنگ دروغینی به راه انداختند که توسط اسرائیلی ها مهندسی شده است. هدف این دروغ بی اعتبار کردن اسلام و راه اندازی سیستم پلیسی در کشورهای غربی است.

فارس: آیا تهدیدات تروریستی علیه اروپا وجود دارد و آیا این اتفاقات در کشورهای اروپایی، نشانه ای از عدم امنیت در این قاره است؟

هندرسون: تهدید علیه اروپا وجود دارد. تهدید به طور ویژه علیه کشورهایی وجود دارد که به روسیه نزدیکتر هستند مثلا آلمان. تهدیدی برای کشورهایی که در تقابل با سیستم بانکی بین المللی هستند نیز وجود دارد که نمونه این کشورها یونان و مجارستان است. مهم باید این را بفهمیم که قدرتی که حامی داعشاست در شهر لندن و زوریخ مستقر است و آن قدرت، بانکدارهای روتشیلد هستند که از داعش حمایت و از این وقایع بهره برداری می کنند.

فارس: کشورهای غربی بویژه فرانسه همواره حامی تروریست بودند و گروه های تروریستی را تامین اطلاعاتی و مالی کرده اند اما در حال حاضر غرب خودش هدف تروریسم شده است. چرا چنین اتفاقاتی روی می دهد؟

هندرسون: ممکن است برخی بگویند که این ضربه ایست که در نتیجه آموزش های سیا در دهه 80 میلادی در افغانستان روی داده و اکنون به خودشان بازگشته است اما به نظر من این خواص هستند که چنین وقایعی را می سازند. این افراد هیچ تعهد و وفاداری به هیچ کشوری ندارند و به هرکس بتوانند حمله ور می شوند تا به هژمونی اقتصادی جهانی خودشان کمک کند. بعد از حادثه 13 نوامبر پاریس هم دیدیم که سهام دفاعی، افزایش چشم گیری داشت. از طرفی با این جمعه سیزدهم، جمعه سیزدهمی که به جمعه سیاه از هزار سال پیش در تاریخ غرب مشهور هست، رنگ باخت و داعش است که امروز از طرف بانکدارها حمایت می شود و در این جمعه 13ام وجود دارد.

فارس: غرب خودش متحد منابع تروریسم مانند عربستان، قطر و امارات است. با توجه به این مساله و همچنین با توجه به این که سعودی ها و همچنین ترک ها خودشان تروریست ها را تامین می کنند و همواره متحد غرب باقی ماندند، چطور کشورهای غربی می توانند مدعی شوند که در تقابل با تروریسم هستند؟

هندرسون: این همیشه دروغ بوده است که غرب در تقابل تروریسم هستند. همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی در طول تاریخ هزینه عمده عملیات اطلاعاتی و جنگ های کم تنش غربی ها را پرداخت کرده اند. تاریخ را مرور کنیم می بینیم که از جنگهای دهه 80 میلادی در افغانستان، نیکاراگوئه، نامبیا و موزامبیک تا جنگ های بوسنی و کوزوو، در همه این جنگ ها سعودی ها بیشترین تامین کننده هزینه ها بوده اند. سعودی ها و کویت همه هزینه جنگ خلیج فارس را متقبل شدند. پس تنها این نیست که ما غربی ها متحد عربستان سعودی و ترک ها هستیم بلکه آنها سیستم نئوکولونیال (نئو استعماری) هستند که توسط غرب استفاده می شوند تا به تداوم مجموعه های نظامی-صنعتی کمک کنند.

گفت وگو: زهرا کریمی

انتهای پیام/م

http://fna.ir/JJ6IUP
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied