شمانیوز
شما نیوز

آمریکا مانع امضای توافقنامه بین ایران و گروه 1+5 شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): یک دیپلمات اروپایی فاش کرد آمریکا مانع امضای توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در مذاکرات اخیر شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

یک دیپلمات اروپایی در مصاحبه با روزنامه لبنانی الجمهوریه با اشاره به اینکه توافق بین ایران و غرب در مذاکرات اخیر در آستانه امضا شدن بود و فضای بسیار مثبتی در مسقط جریان داشت، افزود: اقدامات آمریکا به تاخیر در امضای توافق نامه و تمدید مذاکرات شد.

این دیپلمات اروپایی با اشاره به اینکه دلیل اقدامات آمریکا به مسائل داخلی و فشارهای لابی های نفت و سلاح به این کشور باز می گردد، گفت: لابی های نفت و سلاح رویکردی جنگی در قبال ایران و به خصوص منطقه دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در داخل دولت آمریکا اختلافاتی در مورد پرونده هسته ای ایران وجود دارد، گفت: رئیس جمهوری، معاون و مشاور امنیت ملی کاخ سفید به توافق هسته ای با ایران پیش از پایان دوران ریاست جمهوری تمایل دارند، اما وزارت خارجه آمریکا و شخص «جان کری» مخالف تسریع در توافق هسته ای و به رسمیت شناختن ایران به عنوان نیرویی هسته ای و دارای نفوذ در منطقه است و تحت فشار اسرائیل، عربستان و ترکیه برای منع توافق ایران و غرب قرار دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied