شمانیوز
شما نیوز

خورش به

درست کردن یک خورشت به خوشمزه اصفهانی | آموزش این خورش معرکه را از دست نده

درست کردن یخورشت به خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

درست کردن یک خورشت به خوشمزه اصفهانی | آموزش این خورش معرکه را از دست نده

به گزارش شمانیوز: خورشت های اصیل ایرانی فوق العاده خوشمزه و لذیذ هستند و این بار قرار است خورشت به اصفهانی را به همراه راز و رمز خوشمزه تر شدن آن در این پست به شما یاد دهیم. خورشت به آلوی اصفهان به روش های مختلفی تهیه می شود ولی این رپسی برای شهر رضا اسفهان است و یکی از خاص ترین و خوشمزه ترین دستور ها می باشد و در گذشته در عروسی ها یکی از پایه ثایت مراسم ها بوده است . 

مواد لازم
گوشت ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
به ۲ عدد
آلو ۱ پیمانه
رب انار ۱/۲ لیوان
رب گوجه ۱ ق غذا خوری
زعفران ۲ ق غذا خوری
گردو ۵ عدد
شیره انگور یا خرما ۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه،  دارچین به مقدار لازم

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا باید پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه مسی یا روحی به همراه روغن خوب تفت دهید تا سبک شود سپس ادویه ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود و بعد گوشت خرد شده را اضافه کنید و تفت داده تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله دوم: پخت گوشت

در ادامه باید رب نیز اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد چند لیوان آب جوش روی گوشت بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا گوشت پخته شود. در این زمان به ها را خوب بشورید و با پوست به صورت نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه به همراه کمی روغن و دارچین تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن به

در ادامه وقتی گوشت پخته شد باید رب انار را به همراه به و گردو خرد شده به خورشت اضافه کنید و هم بزنید و نمک اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا خورشت جا افتاده شود. آلو بخارا را بشوریدو خیس کنید. کمی زعفران دم کرده به صورت مرحله ی به خورشت اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه خورش به اصفهانی

در نیم ساعت آخر باید آلو ها را به خورش اضافه کنید و هم بزنید و بعد برای ملس کردن خورشت از شیره استفاده کنید و طعم ها را بالانس کنید و بعد از این که خورشت جا افتاده شد به همراه برنج سرو کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied