شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

توجه به اهمیت مراقبت های بعد از عمل بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی گاهی از مشاوره پیش از عمل و اتفاقاتی که در حین عمل می افتد، مهم تر و حائز اهمیت تر است. تمام متقاضیان عمل جراحی بینی می دانند که باید با حوصله و دقیق به صحبت های پزشک معالج خود گوش دهند و مو به مو آنها را اجرا کنند. کوتاهی در این امر می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد. روند بهبودی پس از عمل جراحی به زمان نیاز دارد و نباید برای دست یافتن به نتیجه مطلوب عجله کرد. اما این مسئله نباید موجب شودکه فرد مضطرب شود و از شدت نگرانی نتواند کارها را به درستی و به موقع انجام دهد. باید در آرامش کامل و بدون هیچ استرسی به مراقبت از بینی جراحی شده خود بپردازد.

مراجعه به یک پزشک متخصص فک، صورت و زیبایی بینی نیز از نگرانی های شما خواهد کاست. گذراندن این مسیر پر فراز و نشیب در کنار دکتر امیر حسین محمدی مفرد، مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی، می تواند پیمودن آن را برای فرد متقاضی آسوده تر کند.

 

11

مراقبت های بعد از عمل بینی

 

مراقبت های بعد از عمل بینی بر اساس جدول زمان بندی

بهترین دکتر عمل بینی در تهران به متقاضی جراحی بینی خواهد گفت که همراهی او در این مسیر بسیار مؤثر خواهد بود. ممکن است متقاضی وقتی از پزشک خود بشنود که زمان بهبود این جراحی حدود یک سال است، از این کار مأیوس شود و انگیزه خود را از دست بدهد. اما اصلاً جای هیچ نگرانی نیست. زیرا یک پزشک حرفه ای این مراقبت ها را برای فرد زمان بندی خواهد کرد و به این ترتیب درک آن ساده تر خواهد بود. 

دوره بهبودی پس از عمل جراحی بینی از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است برخی به زمان کمتری برای رسیدن به نقطه عطف بهبودی و برخی دیگر به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

  • در هفته اول مراقبت های بعد از عمل بینی اسپلینت از بینی فرد خارج می شود. او می تواند بدون داشتن نشانه ای خاص روی صورتش از خانه بیرون برود و با دیگران ارتباط برقرار کند. ممکن است در اطراف چشمان بعضی از متقاضیان کبودی هایی ایجاد شود. در صورت وجود کبودی، مرحله اول مراقبت به جای یک هفته، دو هفته طول خواهد کشید. بعد از تمام شدن دو هفته تورم صورت از بین خواهد رفت و تمام کبودی ها بر طرف خواهد شد و فرد به زندگی عادی خود بر خواهد گشت.
  • در هفته سوم تا چهارم او می تواند به ورزش های سبک و حتی دویدن با در نظر گرفتن احتیاط های لازم بپردازد. در هفته ششم است که دیگر استخوان های بینی پایداری نسبتی به دست آورده اند و فرد می تواند به تمرینات سنگین تر بپردازد. می تواند عینک بزند و فین کند.     

75

بهترین دکتر عمل بینی در تهران

 

روش های نگهداری و مراقبت های بعد از عمل بینی

بهترین دکتر عمل بینی در تهران به طور حتم توصیه هایی برای فرد متقاضی خواهد داشت که عمل به آنها روند بهبودی را سرعت خواهد بخشید. این مراقبت ها عبارت اند از:  

  • ابتدا این که دستورالعملی را که پزشک برای شخص شما تعیین کرده است دنبال کنید. پزشک با توجه به عملی که روی فرد متقاضی انجام داده است، توصیه هایی مختص او را عنوان می کند که شامل مصرف داروها برای پیشگیری از عفونت، مراقبت از بینی و تعیین زمان مراجعه بعدی می شود. 
  • بعد باید به ندای بدن خود گوش بسپارید. درست است که پزشک همه چیز را زیر نظر دارد و در بیرون از بدن شما همه چیز را بررسی می کند، اما این شما هستید که می دانید در حال حاضر چه حسی را تجربه می کنید. به این ترتیب، به محض مشاهده موردی غیر طبیعی و بیرون از مواردی که پزشک در قالب علائم عادی پس از جراحی عنوان کرده است، فوراً باید آنها را با پزشک مطرح کنید.
  • یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از عمل بینی موقعیت بدن در زمان خواب است. خوابیدن به پهلو هم کبودی و تورم بینی را بیشتر می کند و هم ممکن است زمان بهبودی را طولانی تر کند. تازه این کار ممکن است منجر به شکل گرفتن بینی و کج شدن آن شود. به همین دلیل مهم است که تا شش هفته بعد از عمل جراحی بینی سر خود را در زمان خواب بالا نگه دارید و طاق باز بخوابید. نگه داشتن سر بین چند بالشت می تواند به این مسئله کمک کند.   
  • پس از عمل جراحی بینی، برای کاهش تورم تا 72 ساعت از کمپرس آب سرد استفاده کنید. اما نباید کمپرس را مستقیم روی بینی بگذارید. برای تأثیرپذیری مناسب باید کمپرس را روی گونه ها قرار دهید.
  • داشتن هشت ساعت خواب کافی و یک رژیم غذایی سالم از عوامل سرعت بخشی به روند بهبود عمل جراحی بینی هستند. مواد غذایی حاوی پروتئین و ویتامین های آ و ث را در برنامه غذایی خود قرار دهید. از کشیدن سیگار نیز تا حد امکان خودداری کنید.   

15613

بهترین جراحی بینی در تهران

 

  • سعی کنید از بودن در محیط های گرم، گرفتن دوش با آب خیلی گرم و خوردن خوراکی های خیلی داغ خودداری کنید. گرما ممکن است منجر به افزایش تورم در بافت های بینی تازه جراحی شده بشود.
  • یکی دیگر از مراقبت های بعد از عمل بینی توجه به این مسئله است که برای شش هفته نباید فین کنید. بعد از عمل ممکن است در بینی و راه تنفسی خود گرفتگی هایی را احساس کنید، اما برای تخلیه آنها و نجات یافتن از این وضعیت نباید فین کنید. در ضمن، برای عطسه کردن نیز باید از دهان خود استفاده کنید تا به بینی شکننده و آسیب پذیر شما آسیب جدی وارد نشود. تا سه هفته برای تمیز کردن بینی می توانید از گوش پاک کن و قطره بینی استفاده کنید. پس از آن تمیز کردن بینی با اسپری یا سرم شست و شوی بینی سدیم کلراید توصیه می شود.
  • ورزش سنگین را به شش هفته بعد از عمل منتقل کنید. نرمش های کششی و خم و راست شدن بیش از اندازه نیز می تواند برای بینی شما مضر باشد و تورم آن را بیشتر کند.
  • زدن عینک به بینی فرد فشار خواهد آورد و تورم آن را بیشتر خواهد کرد. حتی ممکن است روی بینی جا بیندازد و شکل آن را به هم بریزد. اگر زندگی شما بدون عینک طبی مختل می شود، می توانید لنز تماسی را جایگزین آن کنید.
  • اگر تا به حال از در معرض آفتاب قرار گرفتن با استفاده از کرم های ضدآفتاب هراسی نداشتید، بعد از عمل جراحی باید به این نکته توجه داشته باشید. از مراقبت های بعد از عمل بینی پرهیز از آفتاب شدید است که می تواند رنگ پوست را تغییر دهد و تیره کندیا تورم بینی منجر شود.

 

8

عمل جراحی بینی

 

برای داشتن تجربه یک عمل جراحی خوب و بدون عواقب خطرناک به نشانی https://www.drmofradclinic.com/ مراجعه کنید. یک پزشک متخصص و با تجربه می تواند مسیر طولانی جراحی بینی را برای فرد متقاضی عمل کوتاه تر کند و از تنش های او بکاهد و بر عکس یک پزشک نامطمئن می تواند بر دشواری های این مسیر بیفزاید.  

منبع : سایت دکتر امیرحسین محمدی مفرد – بهترین جراح بینی در تهران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied