شمانیوز
شما نیوز

همه باید در گفتمان سازی و فرهنگ سازی شعار سال نقش ایفا کنند

امام‌جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات گفت: شعار سا‌ل ۱۴۰۱ مخاطب خاص و عام دارد و همه باید در این گفتمان‌سازی، فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی نقش ایفا کنند.

همه باید در گفتمان سازی و فرهنگ سازی شعار سال نقش ایفا کنند

به گزارش شمانیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی امام‌جمعه بخش  رودبارقصران شمیرانات در خطبه های اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ ضمن تبریک سال جدید با اشاره به تبیین  شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، گفت: این نام‌گذاری‌ها یک مخاطب خاص دارد که مسئولان و به ویژه مسئولان اجرایی هستند و یک مخاطب عام دارد که عموم اقشار مختلف و صنوف نخبگان هستند که هر یک باید در این گفتمان‌سازی یا فرهنگ‌سازی یا جریان‌سازی نقش ایفا کنند. طبیعی است پس از مسئولان اجرایی مخاطب اول این مطالبات نخبگان، اصحاب رسانه و صاحبان تریبون هستند.

وی با تاکید بر لزوم رونق بخشیدن هر چه بیشتر به تولید، ابراز داشت:  وقتى چرخ تولید از حرکت بایستد ، اوضاع آشفته می شود، بیکاری و رکود بر کشور حاکم و وضع زندگى و معیشت مردم دشوار مى‌شود. این‌ها ربطی به آمریکا و اروپا ندارد، این‌ها را خودمان باید حل بکنیم.

امام‌جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات،بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا را کارکردن در  کشور عنوان کرد و ادامه داد: ؛ کار، تولید، اشتغال، مجاهدت براى اصلاح امور کشور هم مقدس و هم جهاد است.

وی با تاکید بر این نکته که دانش‌بنیان؛ یعنی تولید ثروت از علم، اظهار داشت: دانش‌بنیان کردن یک پدیده، یعنی اول شناسایی فرصت‌های کارآفرینی و بعد توسعه کاربردیِ علم و فناوری، یعنی ایجاد هم‌افزاییِ علم و ثروت و تجاری‌سازی مخصوصا در حوزه فناوری‌های برتر همراه با بالا بردن ارزش افزوده‌، البته مبتنی بر اصول و شاخص‌های سبک زندگی اسلامی.

وی همچنین به گلایه رهبر انقلاب از انباشت چالش‌های اقتصادی در دهه ۹۰ (کارنامه بد و تورم بالا) اشاره کرد و گفت: اولین پیام نوروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مسجد جامع خرمشهر که در حافظه تاریخی ملت ایران نماد مقاومت و ایستادگی در حماسه عملیات بیت المقدس است قالب متفاوت و پیام های مهمی داشت که شامل لبیک به ندای رهبری می شود

وی یادآور شد: مسئله‌ی اصلی، مردمی بودن و حضور مردم به ویژه جوانان در همه‌ی مسائل است که حل‌کننده‌ی مشکلات خواهد بود.

شکاف در روابط امارات با آمریکا

امام‌جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات در بخش دیگری از سخنانش به سفر بشار اسد به امارات اشاره کرد و افزود: سفر بشار اسد به امارات به منزله پذیرش مشروعیت وی در ساختار قدرت سوریه است. همین امر عامل عصبانیت آمریکا از امارات شد.

وی تصریح کرد: رای ممتنع امارات به قطعنامه پیشنهادی آمریکا در محکومیت روسیه، سفر وزیر خارجه این کشور به مسکو، پاسخ سرد ابوظبی به درخواست‌های آمریکا برای همکاری در مدیریت بازار نفت پس از حمله روسیه به اوکراین و حالا سفر بشار اسد به ابوظبی، نشانه‌های آشکاری از شکاف در روابط امارات با دولت آمریکاست.

وی متذکر شد: عزت و ذلت هر دو هزینه دارد. سوریه و دولت بشار اسد به‌خاطر دفاع از گفتمان مقاومت هزینه سنگینی را پرداخت و امروز ثمرات شیرین آن را می‌چشد. نتیجه حضور در جبهه مقاومت و مقابله با استکبار و وادادگی به آمریکا آئینه عبرت است.

هر کس از ولایت و جبهه حق فاصله گرفت محکوم به شکست و خواری است

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی در ادامه با بیان اینکه  هر کس از ولایت و جبهه حق فاصله گرفت و جدا شد محکوم به شکست و خواری است، افزود:  دلبستگی ها و وابستگی های مادی و شهوانی مانع از معنویت و مانع از معرفت خداست.  چنانچه پرده از گوش و چشم و دل کنار  رود و توجه محض به مادیات و دلبستگی نسبت به امور مادی از انسان دور شود بی تردید انسان خدا را می بیند؛ زدودن این حجاب ها و رفع این دلبستگی ها فقط به قدرت تقواست.

همدلی، مواسات و کمک به مردم از عوامل تقرب به بقیه الله(عج) است

وی ضمن تبریک نیمه شعبان به بیان روش های مختلف جهت قرار گرفتن در معیت حضرت بقیه الله(عج)، پرداخت و افزود: یکی از شاه راه های این امر، رسیدگی به موالیان و محبین آل الله علیهم السلام است. مردم با مواسات و همدلی و اطلاع از حال خویشان، دوستان و همسایه ها و مسئولین با رفع مشکلات و خدمت رسانی می توانند قلب امام‌زمان را خشنود کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی ادامه داد: کسی که به دستگاه خدا، حاکمیت و ولایت الله وصل شد همه چیز در اختیار اوست و دیگر از هیچ قدرت و حادثه و توطئه نمی ترسد دستگاه خدا دستگاه حاکمیت بر قدرت های دنیوی و طبیعی است. کسی هم که به ولایت خدا وصل شد حاکم بر تغییر طبیعت می شود و کمترینش این است که آب و آتش و باد را از اثر می‌اندازد اینها همه از برکات عبودیت و حق پرستی و نشانه تقواست.

امام‌جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات در پایان ارتحال آیت الله ری شهری و سید مجتبی رودباری را تسلیت گفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied