شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش درباره کرونا + جزئیات

یک متخصص بیماری‌های عفونی از چگونگی کنترل شیوع ویروس کرونا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبر خوش درباره کرونا + جزئیات

به گزارش  شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، داود یادگاری رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی درباره علائم ویروس کرونا گفت:  ابتدا هر اپیدمی، نگرانی‌هایی درباره آن بیماری به وجود می‌آید که نباید دامن زده شود بلکه باید ناراحتی‌های ایجاد شده را از بین برد و کنترل کرد.

او اظهار کرد: امروزه مشکلات و درگیری‌های ما نسبت به ویروس کرونا از آنفلوآنزا کمتر است. افراد با علائم تنگی نفس که در سراسر کشور به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، بیشتر به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند که بسیار خطرناک‌ترخواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی افزود: در خصوص کرونا باید به نکات بهداشتی بیشتر از قبل توجه کرد. از لحاظ بالینی این بیماری اختصاصی نبوده و ممکن است شباهت‌هایی به علائم  بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا یا سرماخوردگی شدید داشته باشد.

یادگاری تاکید کرد: مهم‌ترین و بیشترین راه انتقال ویروس کرونا از طریق قطرات عطسه یا تنفس بوده که به راحتی در مکان‌های بسته و فاصله‌های نزدیک منتقل می‌شود. معمولا گرما باعث کاهش انتشار ویروس‌ها می‌شود، اما الان در شرایط بحرانی این نوع بیماری هستیم که امیدواریم با افزایش دمای هوا شاهد کاهش این نوع ویروس باشیم. بسیاری از افراد افکار و باور اشتباهی در زدن ماسک دارند، زیرا ممکن است برخی از آن‌ها اصلا به زدن آن احتیاجی نداشته باشند.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: زدن ماسک برای بیماران حساس که دچار تب یا مشکلات ریوی شده‌اند الزامی است. خانه‌ها و بیمارستان‌هایی که فرد مبتلا در آن جا قرار دارند،  باید مرتبا ضد عفونی شوند. زیرا تنها با یک عطسه بر سطوح می‌توان ویروس را به راحتی منتقل کرد. ویروس به مدت ۸ ساعت بر سطوح باقی مانده و می‌تواند تکثیر شود و انتقال یابد، پس حتما رعایت نکات بهداشتی فراموش نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • لعیا شمشاد خیابانی

    اگه خطر آفرین نبود اینهمه همکار پزشک با رعایت نکات ایمنی جان خود را از دست نمی داد خطر ناک

  • ناشناس

    نه

  • ناشناس

    درودبرشماآقادکتر