شمانیوز
شما نیوز

وضعیت فارس قرمز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد که فارس نیز در لیست استان‌های قرمز به لحاظ ابتلا به کووید ۱۹ قرار گرفته است لذا شهروندان باید بیش از گذشته نسبت به رعایت مسائل بهداشتی حساس باشند.

وضعیت فارس قرمز شد

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد که فارس نیز در لیست استان‌های قرمز به لحاظ ابتلا به کووید ۱۹ قرار گرفته است لذا شهروندان باید بیش از گذشته نسبت به رعایت مسائل بهداشتی حساس باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد که فارس نیز در لیست استان‌های قرمز به لحاظ ابتلا به کووید ۱۹ قرار گرفته است لذا شهروندان باید بیش از گذشته نسبت به رعایت مسائل بهداشتی حساس باشند.

دکتر مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۱۹ فروردین در جلسه ستاد دانشگاهی مبارزه با کروناویروس، با بیان اینکه قرار گرفتن استان ها در شرایط قرمز بر اساس رشد تعداد موارد مثبت است، گفت: با توجه به توسعه زیرساخت آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در استان فارس، ما موفق شدیم تا بیماریابی را به صورت فعال تری دنبال کنیم و افزایش تعداد بیماران مثبت در استان فارس به این دلیل است، همچنین نمونه گیری از کارکنان در معرض خطر در بیمارستان ها و کادر سلامت و افراد در تماس با بیماری های مثبت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با تدبیر مسئولان اجرایی، تلاش کارکنان و دست اندرکاران سلامت استان فارس، هم اکنون از نظر میزان بروز موارد جدید، موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا، درصد موارد مثبت آزمون نسبت به متوسط کشوری، جایگاه بسیار خوبی داریم و این موضوع، مدیون همکاری استاندار فارس، سایر دستگاه های اجرایی و همکاری ویژه مردم استان فارس در رعایت ملاحظات دوران اپیدمی بوده است.

لطفی تاکید کرد: با توجه به اعلام متخصصان اپیدمیولوژی نسبت به نزدیکی به قله پیک اول بیماری، رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از اجتماعات و رفت و آمدهای غیرضرور و نکات مطرح شده در طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند توسط مردم و مسوولان بسیار مهم است و در صورت عدم رعایت این نکات، ممکن است جایگاه کنونی تهدید شده و استان را با یک موج اپیدمی شدیدتر مواجه کند.

طی هفته‌ی اخیر، آمار مبتلایان به کووید19 در استان فارس رشد زیادی داشت و مسئولان علوم پزشکی شیراز یکی از دلایل این رشد را روند فزاینده تعداد تست‌های گرفته شده از افراد مشکوک به بیماری، اعلام کردند.

براساس گزارش میدانی خبرنگاران ایسنا، طی روزهای اخیر، میزان تردد شهروندان در شیراز و برخی شهرهای استان فارس، نسبت به هفته‌های گذشته، افزایش چشمگیری یافته و بعد از یکماه، بار دیگر شاهد بروز ترافیک خودرو در معدودی از معابر طی ساعات روز بودیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied