شمانیوز
شما نیوز

اعمال بعد از زلزله

انجام برخی اقدامات بعد از زلزله بسیار حیاتی است.

اعمال بعد از زلزله

به گزارش شمانیوز: بعد از زلزله هر گونه اقدام یا انتخابی نقشی حیاتی دارد و یک اقدام اشتباه می‌تواند میزان خسارت و آسیب را بافزایش دهد، از سویی برخی دیگر از اقدامات دهم می‌تواندمیزان خسارت را به حداقل برساند و حتی جان برخی افراد را نجات دهد.

 

کارشناسان برخی از اقدامات مهمی که باید بعد از زلزله انجام دهیم از این قرار است:

 

*بعد از زلزله خود و اطرافیانتان را چک کنید تا از آسیب‌های احتمالی مطلع شوید.

*از ساختمان‌هایی که صدمه دیده‌اند فاصله بگیرید. این ساختمان‌ها ممکن است بر اثر #پس_لرزه‌ها فرو بریزند.

*اگر مجبور شده‌اید به بیرون از خانه بروید، فقط زمانی که به خانه‌هایتان بازگردید که مقامات مسئول تائید کنند خطری شما را تهدید نمی‌کند.

وقتی به خانه برگشتید:

*درباره هشدارهایی که ارائه می‌شود گوش به زنگ باشید. دست کم به رادیو گوش کنید و از هشدارها مطلع شوید.

*بسیار احتیاط کنید. قبل از ورود به خانه آسیب‌هایی را که بیرون ساختمان دیده است بررسی کنید و اگر امن بود سپس داخل بروید، در این مرحله با دقت صدماتی که داخل خانه دیده است را بررسی کنید.

*دیوارها، درها، پنجره‌ها، کف خانه و پله‌ها را با دقت چک کنید. ممکن است با یک ضربه کوچک هر کدام از آنها تخریب شده و فردی آسیب ببیند.

*به گاز بسیار دقیق باشید. اگر بوی گاز به مشام‌تان رسید، یا متوجه نشتی گاز از طریق صدای انتشار یا بوی آن شدید همه پنجره‌ها را باز کنید و همه افراد خانواده را بیرون ببرید و در نهایت گاز را قطع کنید.

*به وسایل الکتریکی و برقی دقیق باشید. هر گونه خرابی و بوی سوختگی می‌تواند منجر به آتش سوزی شود. پس در صورتیکه خرابی یا بوی سوختگی احساس کردید، برق را از منبع اصلی یعنی فیوز اصلی قطع کنید.

*از لوله‌کشی‌های آب بعد از زلزله مطمئن شوید. ممکن است نشت آب به سقف یا دیوارهایی که بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند، تخریب آنها و صدمه دیدن اعضای خانواده را تهدید کند. از این موارد اطمینان پیدا کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied