شمانیوز
شما نیوز

دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان +عکس نوشته

دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان به همراه ترجمه، تفسیر و شرح آن را در این گزارش بخوانید.

دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان +عکس نوشته

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، در دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: اَللّـهُمَّ ارْزُقْنى فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَصَیِّرْ اُمُورى فیهِ مِنَ الْعُسْرِ اِلَى الْیُسْرِ وَاقْبَلْ مَعاذیرى وَحُطَّ عَنّى الذَّنْبَ وَالْوِزْرَ یا رَؤُفاً بِعِبادِهِ الصّالِحینَ خداوندا در این روز فضیلت لیلة القدر را نصیب من گردان وتمام امور وکار‌های مشکل را آسان کن وعذرهایم را بپذیر ورز وگناهم را محو ونابود ساز‌ای روف ومهربان در حق صالحان.

دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان + فیلم و عکس نوشته

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا بصیری مدرس دانشگاه و کارشناس مذهبی در تفسیر دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان، از خدا می‌خواهیم که خدایا آن فضائل شب قدر را روزی ما کن. آنقدر شب قدر، بزرگ، سنگین و پر محتواست که گویا باز هم باید از خدا بخواهیم که آن فضیلت‌های شب قدر را بر ما نازل کند؛ حتی اگر شب قدر گذشته و به پایان رسیده است. با این وجود، دعا برای نازل کردن، مجدد فضیلت شب قدر، این نگاه را به مومن می‌دهد که فضیلت چنین شبی فراموش نشود.

 
 

وی افزود: انقدر شب قدر اهمیت دارد که در سوره‌هایی از قرآن کریم، سفارش شده در نماز‌هایمان سوره قدر بخوانیم. نکته دیگری که در این دعا آمده، این است که خدایا کارهایم را رفته رفته از سختی به آسانی بکشان. دنیا، دنیای آزمون است. آسانی و سختی، مشکلات و راحتی با هم است. انسان مومن باید آرام آرام مسیرش به سمت آرامش و آسایش برود. این موضوعات با توکل به خدا و در صراط مستقیم به دست می‌آید. در عبارات پایانی این روز، متوجه می‌شویم که هیچ سختی سخت‌تر از ارتکاب به گناه و مقابله با ابلیس نیست. در آخر دعا بنده می‌گوید، خدایا گناه را از دوش من بردار.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied