شمانیوز
شما نیوز

آیا کرونا مردان را عقیم می‌کند؟

عضو کمیته ملی مقابله با کرونا گفت: نباید به شایعه‌ها در مورد بیماری کووید-۱۹ توجه کرد و این بیماری به هیچ عنوان مردان را عقیم نمی‌کند.

آیا کرونا مردان را عقیم می‌کند؟

زمانی که برای نخستین بار ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرد، برخی از دانشمندان آن را تنها یک بیماری مرتبط با ریه‌ها می‌دانستند؛ با این حال، گذشت زمان نشان داد کووید-‌۱۹ فراتر از سیستم تنفسی می‌تواند به‌راحتی به سایر اندام‌های بدن حمله کند و عوارض جبران ناپذیری را بر مبتلایان تحمیل کند.

بر همین اساس برخی از پژوهشگران و دانشمندان خارجی بر این باور بودند که کرونا می‌تواند مردان را عقیم کند و همین موضوع هرچه بیشتر سبب ایجاد اضطراب در بین افراد شد.

در همین زمینه مسعود مردانی، عضو کمیته ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: اینکه بگوییم ویروس کرونا می‌تواند موجب عقیم شدن مردان و اثرگذاری بر اسپرم باشد چنین مطلبی صحت ندارد و کرونا هیچ تأثیری در قدرت باروری مردان نخواهد داشت.

وی افزود: نباید به شایعه‌ها در مورد این بیماری توجه کرد، این بیماری به هیچ عنوان مردان را عقیم نمی‌کند.

عضو کمیته ملی مقابله با کرونا البته توصیه کرد که توجه به شایعات مخرب و دلهره‌آور می‌تواند سیستم ایمنی افراد را تحت تأثیر قرار دهد و این همان نکته‌ای است که بارها کارشناسان بهداشتی و کادر درمان نسبت به آن هشدار داده‌اند.

 
منبع: آنا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied