شمانیوز
شما نیوز

تزریق واکسن کرونای آمریکایی حماقت است!

مشاور وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد این کشور مجبور است برای استفاده از خدمات سازمان جهانی بهداشت واکسن آمریکایی را وارد کند، اما کسی در لبنان حماقت نکند و از آن استفاده نکند!

تزریق واکسن کرونای آمریکایی حماقت است!

مارون الخوری، مشاور وزیر بهداشت لبنان با توصیه به خودداری از تزریق واکسن‌های آمریکایی  کرونا  گفت: لبنانی‌ها مجبورند از واکسن توصیه شده سازمان جهانی بهداشت استفاده کنند چرا‌که در غیر این صورت این سازمان، لبنان را تحریم خواهد کرد.

 

وی که دانش آموخته دانشگاه جرج تاون آمریکا و مدیر موسسه پژوهش‌های بالینی «دایاگنوس تکس» (DiagnosTechs) است ضمن هشدار درباره استفاده از واکسن آمریکایی گفت: ما مجبوریم برای استفاده از خدمات سازمان جهانی بهداشت  واکسن  را وارد کنیم، اما توصیه می‌کنم کسی در لبنان حماقت نکند و از آن استفاده نکند.

 

مارون الخوری گفت: من وقتی درباره واکسن آمریکایی با وزیر بهداشت صحبت کردم تیمی از پزشکان در جلسه حاضر بودیم دکتر حمد حسن، وزیر بهداشت پرسید: آیا شما این واکسن را توصیه می‌کنید؟ ما پاسخ دادیم خیر و به او هشدار دادیم که هیچگاه این واکسن را به لبنان وارد نکند، زیرا پیامد‌های این واکسن بسیار وخیم و ناگوار است. دکتر حمد حسن خندید و گفت دلیل شما چیست؟ به او گفتیم: همانطور که کشور‌های بزرگ و قدرتمند، قیمومیت سیاسی بر جهان دارند در زمینه پزشکی هم این قیمومیت بر کشور‌های جهان سوم یا کشور‌های کوچک وجود دارد.

 

مشاور وزیر بهداشت لبنان افزود: اگر دکتر حمد حسن یا هر وزیر دیگر در کشور‌های جهان سوم یا کشور‌های کوچک با درخواست سازمان جهانی بهداشت درباره وارد کردن واکسن به کشورهایشان مخالفت کنند مطمئن باشید که ساده‌ترین وسایل بهداشتی مثلا پنبه طبی را نیز به این کشور‌ها ارسال نخواهند کرد. از این‌رو ما به ایشان توصیه کردیم که این واکسن را وارد لبنان کند، اما به او گفتیم که به ملت لبنان هم توضیح بدهیم که از روش‌های علمی آگاه شوند و از این واکسن استفاده نکنند. من خودم هم مانند دیگران در آمریکا هستم. در این کشور نسبت کسانی که گفتند حاضرند واکسن بزنند ۴۲ درصد است. این درصد خیلی درصد پایینی از جمعیت آمریکاست؛ البته ۵۶ درصد از این ۴۲ درصدی که موافق تزریق واکسن هستند، نیز می‌گویند من واکسن می‌زنم، اما بعد از یک سال و نیم یا دو سال دیگر این واکسن را خواهم زد.

 

مارون الخوری افزود: من خودم از این واکسن اصلا استفاده نخواهم کرد و هیچگاه نمی‌گذارم زن و فرزندانم هم استفاده کنند. من همانند دیگر پزشکان و صاحبان منطق و عقل از همه درخواست می‌کنم از آن استفاده نکنند، زیرا ضرورت ندارد که انسان پزشک باشد همینکه منطق و عقل داشته باشد کافی است تا بگوید دست از این رفتار‌های احمقانه بردارید. من به مردم به ویژه همکاران حرفه‌ای ام می‌گویم نباید چنین مسائلی در کشور داشته باشیم و فریب بخوریم من به ملت لبنان که می‌پرسند خوب جایگزین واکسن آمریکایی چیست نصیحت می‌کنم اولا شما باید به خدا توکل کنید، زیرا شما با اعتقاد و ایمان و امیدواری زنده هستید و ترس و وحشت را کنار بگذارید ثانیا به سلامتی و برنامه غذایی خود بسیار دقت کنید.

 

وی افزود: این واکسن را که ساختند یک فناوری جدید است و از پیامد‌های آن در آینده اطلاعی ندارند. ما به شخص بیماری که بیماری وی بسیار شدید است مانند یک بیمار سرطانی، به او می‌گوییم این یک دارو است که می‌خواهیم روی شما آزمایش کنیم، اما پیامد‌های خطرناکی شاید داشته باشد آیا موافقت می‌کنید؟ من فکر می‌کنم ۱۰ تا ۱۵ درصد از این نوع اشخاص خواهند پذیرفت. اما واکسن خود یک نوع دارو است و اگر بخواهیم به ملت‌ها و مردمی که سالم هستند تزریق کنیم این کار باعث بیمار شدن آن‌ها می‌شود از این رو باید مطالعات کامل باشد.

 

وی افزود: سریعترین واکسنی که ساخته شد فرایند ساخت آن ۴ تا ۶ سال طول کشید و در حال حاضر همان واکسن‌ها هم زیر سئوال است. واکسن‌ها هر سال بهتر و بهتر می‌شوند؛ بنابراین من تاکید می‌کنم از واکسن استفاده نکنید چه دلیلی هست که اینقدر شما شتابزده بخواهید از این واکسن استفاده کنید؟ این یک حماقت مطلق است؛ زیرا شرکت‌های داروسازی به کمک شخصیت‌های سیاسی و برخی از مزدوران رسانه‌ای می‌توانند حرفه پزشکی و سلامت آن را زیر سئوال ببرند. دیگر بس است اینقدر درباره علم پزشکی نظریه پردازی نکنید! این تغییرات در ویروس کنونی هم زیر سئوال است. من در روز بیست و یکم ماه سپتامبر درباره آن در شبکه بی‌بی‌سی سخن گفتم و یاد آور شدم که ما دلیل قوی نداریم که این ویروس بر اثر تغییرات ژنتیکی می‌تواند بر تعداد فوتی‌ها بیفزاید.

 

 

بیشتر بخوانید:

جزئیات اولین قربانی واکسن کرونا

8 خوراکی مضر و موثر در ابتلا به کرونا را بشناسید

 

 

منبع:کرونا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied