شمانیوز
شما نیوز

استیکرهای بومی با هویت ایرانی-ملی در پیام‌رسان آیگپ

استیکرتصاویری با ظاهری کارتونی است که برای بیان احساسات و نمایش رفتار در پیام‌رسان‌ها استفاده می‌شود.

استیکرهای بومی با هویت ایرانی-ملی در پیام‌رسان آیگپ

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط‌عمومی آیگپ، در دنیای دیجیتال امروز بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به‌جای مکالمه تلفنی، از چت در فضای مجازی استفاده کنند و برای ابراز علاقه، سلیقه و احساسات خود نیز از استیکر و ایموجی استفاده کنند و به همین دلیل فراگیری این نوع محصولات بسیار پررنگ شده است.

 

خلق شخصیت‌های منطبق با فرهنگ ایرانی در آیگپ

می‌توان گفت؛ تقریباً همه پیام‌رسان‌های خارجی استیکر و ایموجی‌های خود را منتشر می‌کنند. این محصولات شخصیت‌هایی سازگار با فرهنگ و ادبیات آن جامعه هستند. در پی این رویکرد، آیگپ نیز به عنوان اولین پیام رسان ایرانی برآن شد تا رسالت خویش را در این زمینه انجام داده و با برگزاری دو دوره "جایزه سال استیکر" و جهت‌دهی و انطباق با فرهنگ، آداب‌ورسوم ایرانی شخصیت‌ها و نمادهایی را خلق کند که مختص مخاطبان ایرانی باشد تا حس استفاده از این نوع کاراکترها نیز برای کاربران لذت‌بخش‌تر شود.

اولین دوره این رویداد در سال 1398 برگزار شد. در این رقابت، جمعی از هنرمندان ایرانی به طراحی استیکر با مضامین ملی ایرانی پرداختند، تا زمینه‌ای برای استفاده از زبان تصویری خاص کشورمان ایجاد شود.

قضاوت این رویداد برعهده سید مسعود شجاعی طباطبایی، بهرام عظیمی، علی رادمند، محمد تهرانی نصر و امیر حسین ایماغیان بود که در دو مرحله انجام شد.

 

برگزاری دومین جشنواره استیکر در پی استقبال کاربران آیگپ

در پی استقبال کاربران آیگپ از استیکرهای ایرانی و کسب تجربه خوب و موفق دوره اول، دبیرخانه این رویداد تصمیم به برگزاری دومین دوره جایزه سال استیکر در سال 99 را گرفت.

 در این دوره، جشنواره در دو بخش طراحی استیکر ثابت و متحرک برگزار شد و برای این‌که هنرمندان و علاقه‌مندان اطلاعات کامل‌تری درباره استیکرها، به‌خصوص استیکرهای متحرک کسب کنند، کارگاه‌های آموزشی در دو بخش با حضور اساتیدی چون علی رادمند و پدرام اعتمادی برگزار شد. داوری نهایی این جشنواره هم توسط آقایان سید مسعود شجاعی طباطبایی، بهرام عظیمی، علی رادمند، امیرحسین ایماغیان و امیر یاسمنی انجام شد. در این دوره باتوجه‌به کیفیت بالای آثار ارائه شده در بخش استیکر ثابت تعداد برگزیدگان از ۵۰ نفر به 79 نفر افزایش یافت.

نکته جالب‌توجه اینجا است که استیکرهای منتشر شده در پیام‌رسان آیگپ، نه‌تنها در داخل ایران، بلکه در کشورهای دیگر با گویش فارسی نیز قابل‌ارائه است.

خبر خوب این است که سومین رویداد جایزه سال استیکر هم در راه است.

این در حالی است که در طول 2 سال گذشته تعداد 1623 استیکر ثابت دریافت شد که همگی آن‌ها در حال حاضر در اپلیکیشن آیگپ موجود است، ضمن این‌که تعداد 50 استیکر راه یافته در دوره اول به صورت موشن نیز در این پلتفرم آپلود شده است که تعداد این استیکرهای متحرک رو به افزایش است.

استیکرهای مذکور به‌زودی در سایر پلتفرم‌های داخلی و خارجی قابل استفاده خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied