شمانیوز
شما نیوز

تعیین تکلیف استخدام معلمان غیردولتی

استخدام معلمان غیردولتی و تعیین تکلیف آنها مطالبه اصلی به این گروه از معلمان است که همچنان درگیر بروکراسی‌های اداری و بررسی‌های کارشناسانه قرار دارد.

تعیین تکلیف استخدام معلمان غیردولتی

به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم، موضوع تامین نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش و خالی ماندن کلاس‌های درس بدون معلم، مشکلی ریشه‌دار در نظام تعلیم و تربیت است.  

کلاف سردرگمی که راه چاره آموزش‌و‌پرورش برای این موضوع استفاده از معلمان حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت، خرید خدمات آموزشی و ... است؛ معلمانی که پس از چندی فعالیت مطالبه جدی برای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی دارند و البته برخی از این گروه‌ها تا حدی پاسخ مطالبه‌شان را گرفتند و تعیین تکلیف شدند.

در کنار این روش‌های موقت و تعیین تکلیف وضعیت فعالیت آنها، مدارس غیردولتی و فعالیت معلمان در این مدارس هم بخشی دیگر است که معمولا مغفول واقع می‌شوند و این اتفاق از نبود دریافتی مناسب و بدون چارچوب قانونی تا محاسبه نشدن بیمه و سندسازی برخی موسسان و مدیران درباره میزان پرداختی به معلمان مدارس غیردولتی در سامانه مشارکت‌های مردمی برای جلوگیری از ورود دستگاه‌های نظارتی آموزش‌وپرورش مشاهده می‌شود.

معلمانی که با وجود این شرایط همچنان مطالبه استخدام و تعیین تکلیف وضعیت‌شان را یکی دو سالی می‌شود که به طور جدی مورد توجه قرار دادند و این موضوع بهارستانی‌ها را هم به واکنش واداشت و قرار بر این است تا ساماندهی این معلمان هم در کنار سایر معلمان غیررسمی بررسی شود.

با این وجود و با فرض تعیین تکلیف استخدام، همچنان چند سوال و ابهام وجود دارد، اینکه آیا استخدام این معلمان در مدارس دولتی خواهد بود که در این صورت تکلیف جایگزین کردن معلم برای مدارس غیردولتی چه می‌شود؟ آیا سنوات محاسبه نشده معلمان شاغل غیردولتی تضییع حقوق آنها در فرآیند استخدام نخواهد بود؟ آیا بودجه لازم برای تعیین حقوق و بیمه این افراد که بیش از 220 هزار جمعیت هستند وجود دارد؟

به دنبال این موضوع سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم درباره موضع این سازمان برای تعیین تکلیف استخدام معلمان غیردولتی اظهار کرد: معلمان غیردولتی معلمان توانمندی هستند و فعالیت آنها در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مدارس غیردولتی نشان داده است که عملکرد قابل قبولی دارند.

وی ادامه داد: هرچند که با این عملکرد موسسان تمایلی به از دست دادن نیروهای کیفی خود ندارند اما برای بهبود آینده شغلی آنها، مخالفتی با استخدام و تعیین تکلیف این گروه از معلمان هم ندارند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد: در مورد تعداد نیاز و وضعیت استخدام معلمان هم باید مرکز برنامه‌ریزی آموزش وپرورش، سازمان اداری استخدامی و مجلس به توافق برسند و در این مورد سازمان دخل و تصرفی ندارد.

شایان ذکر است نمایندگان مجلس از فعالیت حدود 200 هزار نیروی غیررسمی در آموزش‌و‌پرورش خبر می‌دهند که برای ساماندهی و استخدام آنها طرح تعیین تکلیف استخدام نیروهای آموزش‌و‌پرورش تهیه شده و هم‌اکنون در کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال بررسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied