شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

در این مطلب قصد داریم یکی از روش های مهاجرت به استرالیا یعنی مهاجرت به تحصیل از طریق ویزای تحصیلی را باهم بررسی کنیم.

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

در این مطلب قصد داریم یکی از روش های مهاجرت به استرالیا یعنی مهاجرت به تحصیل از طریق ویزای تحصیلی را باهم بررسی کنیم.

 

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی :

یکی از روش های مهاجرت به استرالیا از طریق گرفتن ویزای تحصیلی میباشد . موسسه ها و دانشگاه های استرالیا جز بهترین دانشگاه های دنیا میباشند  و خدمات بسیاری را برای دانشجویان فراهم میکنند . اما گرفتن این نوع ویزای همانند ویزاهای دیگر  شرایط خاص خود را دارد . که در سطر های زیر به آن اشاره خواهد .

از شرایط های اصلی که قبل از درخواست ویزا باید به آن توجه داشته باشید این است که باید از یکی از موسسات یا دانشگاه های استرالیا پذیرش گرفته باشید. اگر برای دوره های تحصیلی غیر از دانشگاه اقدام میکنید و در واقع کمتر از 18 سال سن دارید باید تمامی امکانات زندگی و تحصیل برای شما از قبل فراهم باشد .

نوع ویزا:

در واقع نوع ویزایی که به دانشجویان و دانش آموزان خارجی و بین المللی  داده میشود ویزای موقت میباشد  و فرد تنها تا زمانی که دوره ی تحصیل خود را کامل کند میتواند در استرالیا بماند و بعد از تمام شدن آن دوره باید کشور استرالیا را ترک کند .

 

داشتن مهارت در زبان انگلیسی :

یکی از مدارکی که باید در هنگام درخواست برای ویزای تحصیلی ارائه کنید ، مدرک مهارت زبان انگلیسی است . چندین آزمون برای سنجیدن مهارت زبان انگلیسی شما وجود دارد که عبارتند از IELTS , TOEFL, CAE, PTE و OET که میتوان از مهم ترین آنها به IELTS و TOEFL اشاره کرد . که فرد متقاضی باید حداقل نمره ی 5.5 IELTS  و 46 در TOEFL را کسب کند تا مدرکی معتبر و  قابل قبول باشد .

 

انواع ویزاها :

انواع متنوعی از ویزاهای تحصیلی وجود دارند و هر کدام از این ویزاها از نظر مدت زمان اخذ ، متفاوت میباشند . که عبارتند از :

Foreign Affairs or Defence Sector که مدت زمان پردازش درخواست این نوع ویزا بین 16 تا 33 روز میباشد .

Postgraduate research Sector  که مدت زمان پردازش درخواست این ویزا بین 55 تا 89 روز میباشد .

Non-Award Sector که مدت زمان پردازش درخواست این نوع ویزا بین 12 تا 17 روز میباشد .

School Sector  که مدت زمان پردازش درخواست این نوع ویزا 21 تا 42 روز میباشد .

Independent ELICOS Sector که مدت زمان پردازش درخواست این نوع ویزا بین 24 تا 40 روز میباشد .

 

هزینه ی ویزای تحصیلی :

هزینه ی ویزاهای تحصیلی استرالیا چیزی حدود 575 دلار استرالیا گذارش شده است . و اگر دانشجویان یا دانش آموزان همراهانی نیز داشته باشند ؛ هزینه ی ویزای همراهان انها اگر بالای 18 سال باشند ، 430 دلار استرالیا و اگر کمتر از 18 سال سن داشته باشند 140 دلار استرالیا میباشد .

 

اگر مدت زمان دوره ی تحصیلی افراد بیش از 10 ماه باشد و اتمام  دوره ی تحصیلی بین ماه های ژانویه تا اکتبر باشد معمولا افراد میتوانند تا 2 ماه بعد از اتمام دوره ی تحصیلی خود در استرالیا باقی بمانند . اما اگر مدت زمان دوره ی تحصیلی کمتر از 10 ماه باشد ویزای آنها تنها برای یک ماه بعد از اتمام تحصیلات اعتبار دارد . برای دانشجویانی که در مقطع دکترا تحصیل میکنند ، مدت اعتبار ویزا میتواند 6 ماه افزایش پیدا کند ؛ زیرا ممکن است افرادی که در حال ارائه ی پایان نامه ی خود هستند به زمان بیشتری نیاز داشته باشند .

 

به طور قطع برای مهاجرت به استرالیا چه برای تحصیل و چه دلایل دیگر نیاز به داشتن  سرمایه و توانایی مالی دارید . حتما باید بتوانید تا پایان دوره ی تحصیلی خود هزینه های زندگی خود و سایر اعضای خانواده را تامین کنید . در برخی مواقع لازم است به همراه درخواست ویزا مدارکی که نشان دهنده ی تمکن مالی شماست نیز ارائه شود . در صورتی که وزارت امور خارجه و تجارت یا وزارت دفاع اسپانسر شما شود میتنوانید نامه ی حمایتی انها را به عنوان مدرک تمکن مالی ارائه دهید اما در غیر این صورت باید مدارک زیر را ارائه دهید :

 

مدرکی که ثابت کند درآمد سالانه ی کافی برای زندگی و پرداخت هزینه های خود را دارید .

فرم AASES که تنها دانشجویان تبادلی ثانویه باید ارائه دهند .

و مدرکی که نشان دهد هزینه ی سفر و اقامت در طول 1 سال زندگی و تحصیل در استرالیا را دارید .

یکی از مزیت هایی که داشتن ویزای تحصیلی در استرالیا  دارد این است که همزمان با تحصیل به شما این اجازه داده خواهد شد که یک شغل نیمه وقت داشته باشید . از دیگر مزیت ها میتوان به حضور اعضای خانواده به همراه شما در طول تحصیل اشاره کرد . و همچنین شما میتوانید اقامت خود را از طریق همین ویزای تحصیلی تمدید کنید . میتوانید برای دلایلی چون کار کردن ، تعطیلات ، ادامه ی تحصیل و یا فارغ التحصیلی اقامت خود را تمدید کنید . اما باید این کار را قبل از منقضی شدن ویزای خود انجام دهید . اگر تنها 28 روز از مدت زمان انقضای ویزای شما بگذرد ، شاید نتوانید تا مدت 3 سال به استرالیا برگردید .

 

ویزای موقت فارغ التحصیلی :

این ویزا در صورتی که افراد واجد شرایط لازم باشند  این اجازه را میدهد تا به مدت 18 ماه پس از تکمیل دوره ی تحصیلی خود به همراه اعضای خانواده برای کار و زندگی در استرالیا باقی بمانند . این ویزا شرایطی را فراهم میکند تا افراد بتوانند مهارت های زبان خود را افزایش دهند و در یک کار تخصص پیدا کنند . این ویزا میتواند مستقیما شما را در مسیر گرفتن اقامت دائم و شهروندی استرالیا قرار دهد . شرایط و الزاماتی که برای گرفتن این نوع ویزا مورد نیاز است عبارتست از :

ارائه ی یک مدرک یا گواهی که نشان دهد به مدت 2 سال در استرالیا تحصیلات خود را کامل کرده اید .

سن شما کمتر از 45 سال باشد

نمره ی IELTS شما حداقل 6 باشد .

از شرایط مهم دیگری که در هنگام درخواست ویزا یا ورود به استرالیا باید داشته باشید میتوان به الزاماتی چون ، داشتن سلامت کامل جسمی و روحی ، داشتن بیمه ی درمانی در استرالیا ، داشتن شخصیتی خوب و مناسب ، نداشتن سو پیشینه و به همراه داشتن کلیه ی مدارک شناسایی اشاره کرد .

در پایان اگر تمایل دارید در مورد خرید ملک در ترکیه و اقامت اروپا بیشتر بدانید به سایت مهاجرت به دات کام مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied