شمانیوز
شما نیوز

گرگ‌ها

گرگ‌ها مرد کوهرنگی را خوردند | عکس

رئیس جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: گرگ‌ها به چوپان کوهرنگی حمله کرد، مصدوم پس از اقدامات درمانی اولیه به مرکز درمانی منتقل شد.

گرگ‌ها مرد کوهرنگی را خوردند | عکس

به گزارش شمانیوزگرگ‌ها به مرد کوهرنگی حمله کردند. چوپان بینوا بر اثر حمله گرگ‌‌ها  به شدت زخمی شد. گرگ‌ها کتف و پای مرد چوپان را خوردند. حمله گرگ‌‌ها امروز صبح اتفاق افتاد. بیژن طاهری رئیس جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: گرگ‌ها به چوپان کوهرنگی حمله کرد، مصدوم پس از اقدامات درمانی اولیه به مرکز درمانی منتقل شد.

گرگ‌ها

رئیس جمعیت هلال احمر کوهرنگ، از زخمی شدن یک چوپان اهل شهرستان کوهرنگ بر اثر حمله ۳ گرگ خبر داد.

بیژن طاهری رئیس جمعیت هلال احمر کوهرنگ گفت: ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ در پی کسب خبری مبنی بر حمله سه گرگ به چوپانی از اهالی شهرستان کوهرنگ و مصدومیت شدید وی از ناحیه کتف و پا نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: این حادثه در منطقه ارتفاعات سفیدکوه بخش بازفت اتفاق افتاد که به علت سخت‌گذر بودن مسیر، امدادگران با یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام و پس از انجام اقدامات اولیه موفق به انتقال مصدوم با آمبولانس جمعیت هلال احمر به بیمارستان کاشانی شهرکرد شدند.

حادثه مشابه ای دیگری از حمله در کوهرنگ رخ داده است که در ادامه می‌خوانید:

گرگ‌ها

خرس‌های قهوه‌ای؛ کابوس این روزهای عشایر کوهرنگ

چهارمحال و بختیاری در یکماه اخیر شاهد حمله چندین خرس وحشی به مردم مناطق عشایرنشین بخش بازفت در شهرستان کوهرنگ بودیم، در این حوادث چند نفر دچار مصدومیت بسیار شدید شدند، قطعا افزایش حملات خرس قهوه‌ای در چهارمحال و بختیاری دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد، اما این مسئله این روزها به کابوسی برای مردم مناطق صعب‌العبور بخش بازفت تبدیل شده است.

دیدن صحنه‌های حمله خرس به مردم و وارد آمدن جراحات شدید به آن‌ها بسیار ناگوار است، گاها این تصاویر در فضای مجازی نیز منتشر می‌شوند، قطعا نزدیک شدن خرس‌های قهوه‌ای به مناطق سکونتگاهی عشایر و روستایی در شهرستان‌های مختلف به‌ویژه شهرستان کوهرنگ می‌تواند تبعات ناگواری داشته باشد.

شاید یکی از دلایل اصلی نزدیک شدن خرس‌های قهوه‌ای به مناطق سکونتگاهی برای تامین غذا و آب باشد، در حال حاضر باتوجه به خشکسالی‌ها بسیاری از چشمه‌سارها خشک و یا بسیار کم‌آب شده‌اند، همچنین از بین رفتن مراتع و خشکسالی چراگاه‌ها موجب شده که خرس‌ها به نزدیکی محل سکونت انسان‌ها نزدیک شوند تا بتوانند به منابع آبی و غذا دسترسی پیدا کنند.

افزایش حملات خرس یک زنگ خطر جدی برای تهدید جان انسان‌ها در مناطق کوهستانی و عشایرنشین محسوب می‌شود، عموما امدادرسانی در این مناطق نیز بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است، بنابراین باید این مسئله مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد، زیرا ممکن است این نزدیک شدن خرس‌های وحشی به مناطق مسکونی جان خرس‌ها را نیز به خطر بیندازد.

گرگ‌ها

سه مورد حمله خرس در کمتر از ۱۰ روز در شهرستان کوهرنگ

ایرج کیانی- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حملات خرس به مردم در شهرستان کوهرنگ افزایش داشته است، اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته سه مورد حمله خرس به مردم بخش بازفت شهرستان کوهرنگ به سازمان جمعیت هلال‌احمر گزارش شد.

وی افزود: در حادثه اول خرس موجب مصدوم شدن دو نفر از اهالی شهرستان کوهرنگ شد، در حادثه دوم یک بانو مورد حمله خرس وحشی قرار گرفت و به شدت دچار جراحات شد و در چند روز گذشته نیز یک نوجوان در این منطقه مورد حمله خرس قرار گرفت.

کیانی با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری بالافاصله بعد از اعلام حادثه به مرکز EOC جمعیت هلال‌احمر بالافاصله به منطقه برای امدادرسانی اعزام می‌شوند، گفت: در شهرستان کوهرنگ و در منطقه بازفت یک مرکز امدادی جمعیت هلال‌احمر وجود دارد که مردم با تماس با شماره ۱۱۲ درخواست کمک خود را اعلام می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری افزود: بسیاری از مناطق بخش بازفت در شهرستان کوهرنگ صعب‌العبور هستند، اگر امکان اعزام نیرو به‌صورت زمینی وجود داشته باشد، نیروها به‌صورت زمینی اعزام می‌شوند، اما اگر اعزام نیرو به‌صورت زمینی زمانبر و سخت باشد، درخواست برای اعزام بالگرد پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه امدادرسانی در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور به‌صورت زمینی بسیار دشوار است، گفت: برای مثال در حمله خرس به دو نفر از اهالی بخش بازفت، نیروهای امدادی بخشی را با خودرو و بخشی را با پای پیاده طی کردند و مصدومان را به پایین کوه انتقال دادند.

کیانی ادامه داد: اگر امکان اعزام نیرو به‌صورت زمینی وجود نداشت و شرایط آب و هوایی و منطقه برای اعزام بالگرد مناسب باشد، تیم‌ واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر که به‌صورت شبانه‌روزی در مرکز استان مستقر هستند با بالگرد به منطقه برای امدادرسانی اعزام می‌شوند، برای اعزام بالگرد باید مقدمات فراهم باشد، برای مثال در شب و شرایط آب و هوایی نامساعد امکان اعزام بالگرد وجود ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امدادگران جمعیت هلال‌احمر آموزش‌های لازم برای امدادرسانی در شرایط مختلف را دیده‌اند، توضیح داد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر بر اساس نوع و میزان آموزش به چند دسته امدادگر سه، دو و یک، نجاتگر سه، دو و یک و آخرین درجه برای یک امدادگر نشان ایثارگری است که این امدادگر دارای تمامی مهارت‌های امدادی موردنیاز برای امدادرسانی به مصدومان است.

وی افزود: امدادگرانی که در پایگاه‌های امداد و نجات چهارمحال و بختیاری بکارگیری می‌شوند، دارای درجه نجاتگر سه به بالا هستند و در مواقع بروز حادثه می‌توانند اقدامات اولیه موردنیاز برای امدادرسانی به مصدومان از جمله پانسمان، احیای قلبی- ریوی، آتل‌بندی و ... را انجام دهند، اگر وضعیت مصدوم وخیم باشد، این فرد به مرکز استان انتقال داده می‌شود.

کیانی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق صعب‌العبور بسیار کار طاقت‌فرسایی است و امدادگران باید مهارت بسیار بالایی داشته باشند، جمعیت هلااحمر آماده دریافت گزارشات مردمی با تلفن ۱۱۲ "ندای امداد" است، پایگاه‌های امداد و نجات استان توسط مرکز فرماندهی و کنترل عملیات جمعیت هلال‌احمر EOC کنترل می‌شوند.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied