شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آشنایی با کاربرد چسب زغال فشرده

برای فشرده سازی انواع زغال های تولید شده در دستگاه زغال ساز ، از چسب زغال فشرده استفاده می شود .با کوره سازان پاسارگاد همراه باشید تا با کاربرد چسب زغال فشرده و خصوصیات آن بیش تر آشنا شویم .از چسب زغال فشرده برای افزایش تراکم و فشرده سازی زغال فشرده و بالابردن کیفیت زغال بدون استفاده از مواد شیمیایی استفاده می شود .

آشنایی با کاربرد چسب زغال فشرده

به طور کلی چسب زغال فشرده مواد طبیعی چسبنده موجود در طبیعت هستند که از نشاسته ذرت یا گندم تولید می شوند .در برخی از زغال های فشرده از مواد شیمیایی و سمی آروماتیک استفاده می شود.چسب های زغال فشرده در دسته بندی مختلفی چون چسب مخصوص خاک اره ، خاکه زغال ، چسب پودری زغال فشرده و .. اشاره کرد .

 

 هم چنین چسب های مخصوص غیرشیمیایی که برای قالب بندی انواع زغال به کار می رود نیز می توان اشاره کرد .از کاربرد چسب زغال فشرده که اغلب به صورت مایع در زغال های قالبی مختلف به کار می رود می توان به بدون گاز و بدون بو ، عدم کاربرد مواد شیمیایی در ساخت آن و بدون جرقه بودن این چسب ها اشاره کرد .

 

در مورد ویژگی های خاص زغال های فشرده چون سریع برافروخته شدن ،حرارت بالا و خاکستر کم همگی به دلیل کاربرد چسب زغال فشرده در ساخت انواع زغال قالبی می باشد .به طور کلی برای تولید زغال های فشرده ابتدا ذرات چوب را آسیاب و خرد می کنند و پس از خشک کردن آن ها ،ذرات را به همراه مواد طبیعی چسبنده مخلوط کرده و تحت فشار و حرارت زیاد قرار می دهند .

 

از کاربرد چسب زغال فشرده در تولید انواع زغال قالبی می توان به غیرشیمیایی و بدون بو و سمی بودن آن اشاره کرد .برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی و تولید زغال قالبی و کاربرد چسب زغال فشرده می توانید با مراجعه به وبسایت کوره سازان پاسارگاد با مشاورین و کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

 

کاربرد چسب زغال در خط تولید زغال فشرده

برای تولید زغال فشرده از دو روش صنعتی و سنتی استفاده می شود . در روش سنتی که از گذشته تا به امروز کاربرد داشته است مقداری از چوب خشک را جمع آوری کرده و به وسیله نوار نقاله به داخل دستگاه زغال ساز هدایت می شوند و در کوره زغال چوب ها به زغال مرغوب تبدیل می شوند.

 

در این روش به دلیل انتشار گازهای مختلف آلودگی و آسیب به محیط زیست را به همراه خواهد داشت اما با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش آگاهی و آموزش افراد روش های دیگری جهت تولید زغال های مرغوب جایگزین روش ابتدایی تولید زغال گردید .

امروزه برای تولید انواع زغال های صنعتی از ضایعات چوب و کشاورزی و چسب های مخصوص زغال فشرده استفاده می کنند .چسب زغال از نشاسته ذرت و گندم به دست می آید و چهت ایجاد چسبندگی ذرات چوب استفاده می شود . تجهیزات و دستگاه های مجهز تولید زغال فشرده امروزه برای تولید زغال فشرده و با کیفیت استفاده می شود . برای اطلاع از قیمت هر یک از آن ها و راه اندازی و نصب دستگاه زغال ساز می توانید با مشاورین کوره سازان در تماس باشید .

 

ویژگی های چسب زغال فشرده

ویژگی های مناسب چسب زغال پودری و مایع برای تولید انواع زغال های قالبی ، زغال چینی و .. می توان به موارد چون :

  • عدم استفاده از مواد شیمیایی و مضرر
  • سریع روشن شدن زغال و دیر خاموش شدن آن
  • بدون گاز و بو بودن
  • تولید خاکستر بسیار کم و بدون جرقه بودن
  •  

برای ساخت و تولید انواع زغال های قالبی از ضایعات چوب استفاده می شود که معمولا از تخریب جنگل ها جلوگیری می شود . با تبدیل ضایعات چوب جنگل ها به زغال فشرده می توان کارایی چوب جنگل های کشور را افزایش داد . زغال های فشرده ارزش حرارتی بالایی را به دلیل مواد تشکیل دهنده خود که 35 درصد آن خاک زغال است و 20 تا 30 درصد آن مواد چسبنده که همان چسب زغال را تشکیل می دهند ، می باشند .

 

شما می توانید برای آموزش و کسب اطلاعات در زمینه نصب و راه اندازی خط تولید زغال فشرده و کوره زغال فشرده با مشاورین کوره سازان در تماس باشید و از راهنمایی های این کارشناسان بهره مند شوید .

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی