شمانیوز
شما نیوز

فرماندار شیراز:

شیراز شهر امن متکدیان شده است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): فرماندار شهرستان شیراز گفت: شیراز به محل امنی برای تکدی گری تبدیل شده است.

فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیرازنوشت:جواد زرین کلاه اظهار داشت: موضوع تکدی گری چهره زشتی را برای شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و شهر فرهنگ و ادب رقم زده است و باید هرچه سریع تر با همکاری مردم و دستگاه های مختلف برای برچیدن این پدیده ناهنجار چاره اندیشی شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از متکدیان کنونی در شهر شیراز غیربومی و بر اساس آمارها بیش از 80 درصد از آنان در این شهرستان وارداتی هستند.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز بیان کرد: برای برچیدن پدیده تکدی گری باید طرح جامعی به منظور ریشه کن کردن همیشگی این پدیده در شهر شیراز داشته باشیم.

زرین کلاه ادامه داد: کمتر از سه درصد متکدیان در شهر شیراز مستمند بوده و بقیه اغلب معتاد، ولگرد و یا متکدیان حرفه ای هستند که اغلب از شهرهای دیگر به این شهر کوچ کرده اند.

وی با اشاره به آمارهای تکان دهنده از جمعیت متکدیان در شیراز اضافه کرد : در شش ماه نخست امسال 3 یک هزار و شش نفر متکدی در شهر شیراز جمع آوری شده اند که از این تعداد کمتر از 40 نفر مستمند واقعی و بقیه افراد دستگیر شده معتاد، ولگرد و یا متکدی حرفه ای بوده اند.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: از افراد جمع آوری شده در شش ماه نخست امسال 2 هزار و 678 نفر استان فارسی و 398 نفر غیر استان فارسی هستند که این آمار نشان می دهد شیراز به محل امنی برای تکدی گری این افراد تبدیل شده است.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز همچنین به موارد قانونی مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قانون مجازات اسلامی تکدی گری را جرم تلقی می کند، مجازاتی نیز برای این دسته از مجرمان پیش بینی شده است.

فرماندار شهرستان شیراز تصریح کرد: برابر قانون هرکس تکدی را پیشه خود قرار دهد و از این راه امرار معاش یا ولگردی کند به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه فرد، با وجود توان مالی مرتکب هر یک ازاین اعمال شود علاوه بر این مجازات تمام اموالی که از طریق تکدی گری به دست آورده در صورت شناسایی مالباختگان به آنان مسترد و اموال مجهول الممالک مصادره می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied