شمانیوز
شما نیوز

معاون امور صنایع وزارت صمت در افتتاحیه سومین نمایشگاه و همایش بین المللی فرآورده های آرایشی بهداشتی و شوینده مطرح کرد:

دستاوردهای صنعت فرآورده های بهداشتی در تأمین نیازهای کشور در دوره‌ی کرونا

معاون امور صنایع وزارت صمت در مراسم افتتاحیه‌ی سومین همایش بین المللی فرآورده های آرایشی، بهداشتی و شوینده، توانمندی صنعت بهداشتی و آرایشی در تأمین نیازهای کشور در دوره‌ی کرونا را از دستاوردهای این صنعت توصیف کرد و ازتلاش صنعتگران در این بخش تقدیرکرد.

دستاوردهای صنعت فرآورده های بهداشتی در تأمین نیازهای کشور در دوره‌ی کرونا

به گزارش شمانیوز؛ مهدی صادقی نیارکی صحبت خود را با تبریک روز دانشجو آغاز کرد و با تبیین وضعیت صنعت کشور بیان کرد: در هفت ماه اول سال، بیش از ۴هزار واحد صنعتی جدید در کشور پروانه بهره داری جدید اخذ کردند که حدود ۹۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار شده‌اند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۱۵ درصدی دارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه با اشاره به ضرورت تامین سرمایه موردنیاز واحدهای صنعتی گفت: در هفت ماهه سال جاری بخش صنعت ومعدن سهم حدود ۳۰درصدی از اعتبارات سیستم بانکی داشته است و حدود ۴۴۰هزار میلیارد تومان تسهیلات عمدتا سرمایه ثابت به این‌ بخش اختصاص یافته است.

وی ضمن قدردانی ازهمراهی سیستم بانکی با بخش صنعت ومعدن افزود: در قانون برنامه‌ی ششم توسعه،‌ سهم بخش صنعت و‌معدن از کل تسهیلات سالیانه ۴۰ درصد پیش‌بینی شده و تا کنون ۳۰ درصد از نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌ها از طریق سیستم بانکی تامین شده است و با توجه به افزایش تورم تولید کننده امیداوریم تا پایان سال ۱۰ درصد باقی مانده از سهم صنعت نیز توسط موسسات پولی _بانکی به بخش مولد کشور اختصاص یابد.

صادقی نیارکی با یادآوری شرایط سخت در زمان آغاز همه‌گیری کرونا گفت: در ابتدای همه‌گیری کرونا با کمبود شدید مواد ضدعفونی و ماسک روبه‌رو بودیم ولی به فاصله‌ی کوتاهی با همت صنعتگران کشورمان نه‌تنها نیاز کشور تأمین شد، بلکه به مرحله‌ای رسیدیم که در حال حاضر امکان صادرات در زمینه‌های مختلف محصولات مرتبط با کرونا را داریم.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه، اضافه کرد: امروز فرصت مناسبی برای ارتقای سطح دانشی در حوزه‌های مختلف تولید مهیا است و لازم است بنگاه های تولیدی در تعامل با مراکز تحقیق و‌توسعه و شرکت های دانش بنیان به این امر اهتمام داشته باشند.

مهدی صادقی نیارکی در پایان یادآوری کرد یکی از ماموریت‌های همایش‌ها پیگیری توسعه صادرات است و به بنگاه‌های تولیدی کمک می‌کنند ضمن معرفی و عرضه‌ی دستاوردهای خود، از این فرصت برای حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی بهره بگیرند.

 

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied