شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

پاکسازی پوست با لیزر بهتر است یا لایه بردار؟

پاکسازی پوست یکی از موارد مهمی است که این روزها بسیار مورد توجه افراد مختلفی قرار گرفته که به زیبایی و سلامت پوست خود بسیار اهمیت می دهند. شادابی پوست از جمله عوامل بسیار تاثیرگذار در افراد است که موجب افزایش اعتماد به نفس آنها نیز خواهد شد.

پاکسازی پوست با لیزر بهتر است یا لایه بردار؟

این روزها قرارگیری در معرض نور خورشید، آلودگی هوا، رژیم غذایی ناسالم و مشکلات هورمونی از دلایل به وجود آمدن چین و چروک، جوش و آکنه و یا حتی دیگر مشکلات پوستی خواهد شد.

در این صورت برای داشتن پوستی سالم و شفاف یکی از بهترین روش های درمانی، پاکسازی پوست می باشد. برای بسیاری از افراد ممکن است این سوال وجود داشته باشد که که پاکسازی پوست چیست و روش های پاکسازی پوست کدامند؟

کارشناسان ما در موسسه تالگو با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با پاکسازی پوست، روش های درمان و همینطور بهترین راه پاکسازی پوست بیشتر آشنا کنند. با ما همراه باشید.

 

پاکسازی پوست با لیزر با مواد شیمیایی؟

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست یا پیلینگ به منظور لایه برداری و تخلیه ی جوش ها و دانه های سرسیاه یا سرسفید بدون التهاب است که به آن تخلیه کومدون ها نیز گفته می شود. پاکسازی می تواند به بهترین روش مکانیکی یا با محصولات تاثیر گذار انجام گیرد که این متد کمک بسیار زیادی در مراقبت های حرفه ای زیبایی پوست می تواند داشته باشد.

لایه برداری پوست می تواند به دو روش یعنی با لیزر و همینطور با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی انجام شود که در ادامه به معرفی و مزایا و معایب هر یک بیشتر خواهیم پرداخت.

پاکسازی پوست با لیزر

روش پاکسازی پوست با لیزر در جهت ترمیم و بهبود نواحی آسیب دیده، تغییر رنگدانه های پوستی استفاده می شود. همچنین این روش در از بین بردن جای جوش و چین و چروک نواحی مختلف صورت، آکنه، جای ماه گرفتگی و اسکار ظریف، علائم مادرزادی و رفع لک های رنگی مانند کک و مک کاربرد بالایی دارد.

این روش نیز به نوبه خود از انواع گوناگونی همچون لیزر دی اکسید کربن، لیزر اربیوم، لیزر RF فرکشنال، یا لیزر کلاژن برخوردار می باشد که انتخاب آن به متخصص پوست شما بستگی دارد.

در این روش پزشک پس از تزریق بی حس کننده موضعی در ناحیه لیزر، پوست را از انواع آلودگی ها و گرد و غبار و چربی پاک نموده و در مرحله بعد با استفاده از نوع لیزر منتخب شروع به پاکسازی پوست می کند. برای انجام لایه برداری پوست با لیزر، بهتر است هر یک از موارد زیر را در طول روند بهبود رعایت کنید:

  • پیش از قرارگیری در نور آفتاب، از کرم های ضد آفتاب قوی استفاده نمایید.
  • پوست خود را نخارانید. برای این کار می توانید از دارو های ضد حساسیت استفاده کنید.
  • برای کاهش ناراحتی پوستی پس از عمل می توانید کمپرس های سرد بکار ببرید.
  • تا چند روز استفاده از عطر و ادکلن را محدود نمایید.

 

5509469e-d582-444f-8875-650cdff6ca75

نحوه انجام پاکسازی پوست با لیزر

انواع لایه برداری پوست با مواد شیمیایی

پاکسازی پوست با مواد شیمیایی یکی از راهکارهای درمانی سریع برای پاکسازی پوست بوده که در این روش متخصصین پوست، اسیدهای متنوعی همچون آلفا هیدروکسی، تریکلورواستیک اسید یا فنول مورد استفاده قرار می دهند. این روش بر حسب میزان شدت در سه نوع سطحی، با عمق متوسط و عمیق دسته بندی می شود. رفع جای جوش، اثرات آفتاب سوختگی، آکنه، جوش، ترمیم پوست آفتاب سوخته، التهابات، چین و چروک های عمیق و توده های سرطانی از جمله دلایل مراجعه بیماران به این مراکز درمانی می باشد.

این روش علاوه بر مزایایی که دارد، دارای عوارضی است که در ادامه به معرفی هر یک پرداخته ایم:

  • تیره شدن پوست: از جمله عوارض رایج بوده که در صورت لایه‌برداری با تری کلرواستیک اسید، تیره شدن پوست پس از التهاب را سبب شده که به دلیل قرار گیری زود هنگام در مقابل نور خورشید ایجاد می شود.
  • عفونت: خطر عفونت با ویروس تبخال نیز از عوارض احتمالی این روش است. پس لازم است تا تمامی افراد از دو روز قبل لایه برداری، به مدت یک هفته از دارو های ضد ویروس در جهت پیشگیری از این عارضه استفاده نمایند.
  • قرمزی و واکنش های آلرژیک نسبت به مواد شیمیایی مورد استفاده
  • بروز اسکار نواحی دور دهان به خصوص لب بالایی و قسمت های رویی فک زیرین به دلیل مراقبت ناکافی پس از لایه برداری
  • تورم در اطراف چشم ها و افزایش حساسیت پوست به نور خورشید
  • از بین رفتن رنگدانه های ملانوسیت های تولید کننده رنگدانه و بی رنگ شدن پوست
  • خارش و پوسته پوسته شدن نواحی لیزر شده

 

11b34bde-a1e9-48e4-9443-b510811479d7

پاکسازی پوست با مواد شیمیایی

در چه مواردی می توان از لایه برداری استفاده کرد؟

به طور کلی، عوامل بسیاری سبب می شود تا به این نوع روش پاکسازی پوست روی بیاورید که یکی از آن ها عملکرد سریع این روش است که بدون نیاز به بستری می باشد. دیگر موارد استفاده از لایه برداری برای رفع مشکلات پوستی عبارتند از:

  • انواع آکنه، کک و مک و لکه های صورت
  • تیرگی پوست
  • چین و چروک های پوستی که ناشی از نور آفتاب است
  • از بین بردن اسکار های نه چندان عمیق

موارد منع استفاده از روش لایه برداری سطحی

لایه برداری شیمیایی برای همه افراد مناسب نیست. از جمله افرادی که سابقه بیماری و مصرف دارو دارند و نباید از این روش استفاده کنند، به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • داشتن پوست شدیدا حساس و تیره
  • سابقه بروز تبخال
  • درماتیت فعال صورت
  • مصرف داروهایی که پوست را به نور حساس می‌کند، مانند تتراسایکلین
  • پیگمانتاسیون غیر نرمال پوست
  • بیماران وسواسی
  • داشتن اسکار در پوست

پاکسازی پوست با لیزر یا مواد شیمیایی؟ کدام یک؟

با توجه به توضیحات که در این گزارش در اختیار شما عزیزان قرار داده شد، هر یک از روش های لایه برداری پوست با لیزر و همینطور با مواد شیمیایی از مزایا و معایب خود برخوردار هستند. همه چز به نوع پوست شما و واکنشی که در جهت استفاده از هر یک از روش های نشان می دهد، بستگی خواهد داشت. این نکته را هم باید اضافه کنیم با مراجعه به بهترین متخصص پوست و زیبایی تمام راهنمایی لازم و بهترین روش پاکسازی مناسب پوست شما را در اختیارتان قرار خواهد داد.

همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به بهترین آموزشگاه پاکسازی پوست در تهران دوره های لازم و مربوط به پاکسازی پوست را گذرانده و نسبت به شادابی و زیبایی پوستتان خودتان اقدام کنید و اطلاعات مفیدی را در خصوص پوستتان و نحوه مراقبت از آن دریافت نمایید.

دوره پاکسازی پوست صورت در جهت بهبود اشتغال و توانمند سازی پیوسته و پایدار بانوان با حضور اساتید خبره و بین المللی در حال انجام است. پاکسازی پوست امری بسیار پرطرفدار شناخته شده است که در حوزه مراقبت و زیبایی پوست می باشد. در آموزش پاکسازی پوست به انجام کارهایی همچون آلودگی زدایی، حفاظت و بهداشت فردی پوست، آنالیز ساختمان پوست، آماده سازی پوست مشتری، پاکسازی انواع پوست، مراقبت های لازم برای بعد از پاکسازی پوست و به کارگیری ماسک صورت می پردازیم که امروزه بسیار مورد اهمیت واقع شده است.

 

7aa52647-350d-46b7-b4ca-98885cea02f2

بهترین روش های پاکسازی پوست

پاکسازی پوست به روش تالگو فرانسه

اگر شما عزیزان به دنبال آموزش روش های پاکسازی پوست و مراقبت از پوست خود هستید، ما به شما نمایندگی تالگو پاریس (www.thalgoparis.com) را معرفی میکنیم.

برند تالگو فرانسه درمان های جامع و کاملی را در همه زمینه ها از جمله کم آبی، فرم دهی خطوط صورت، ضد پیری، متعادل سازی پوست، حساسیت و لکه های پوستی عرضه می کند.

همچنین درمان اکسپشنال تالگو برنده محصولات مراقبت پوست، نتایج چشمگیری در لیفت و درمان علایم پیری پوست داشته اسست. درمان های بدن تالگو شامل سم زدایی، رفع سلولیت، لاغری، رفع خستگی عضلانی و مراقبت های اسپا می باشد.

موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS) نمایندگی رسمی تالگو ایران تحت نظر مدرسه عالی تالگو پاریس می باشد و هر یک از خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه خواهد داد:

  • ارائه دهنده دوره های آموزشی مراقبت های زیبایی پوست با دیپلم بین المللی تالگو فرانسه
  • ارائه خدمات زیبایی پوست (SKIN CARE)
  • فروش محصولات تالگو

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی