شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز// با بانکداری باز بانک کشاورزی تجربه کنید

سهولت و امنیت در ارائه خدمات غیرحضوری

فناوری به طور فزاینده‌ای بانک‌ها را قادر کرده است تا ارزشی را بیش از آنچه شکل سنتی بانکداری به مشتریان ارائه می‌کرد، برای آنها ایجاد کنند. بانک کشاورزی با همکاری پلتفرم‌های بانکداری باز و فین‌تک‌ها اقدام به ارائه سرویس‌های بانکی مبتنی بر API در بستر بانکداری باز کرده است.

سهولت و امنیت در ارائه خدمات غیرحضوری

به گزارش شمانیوز، بانکداری باز (Open Banking) تحول جدیدی در عرصه ارائه خدمات بانکی در کشور ما به حساب می‌آید. در بانکداری باز، خدمات بانکی دیگر محدود به شعبه‌ها نمی‌شوند و به مدد توسعه فناوری اطلاعات، پلتفرم‌های مناسب‌تری برای آن تعریف می‌شوند. بانک کشاورزی اقدام به ارائه سرویس‌های بانکی در بستر بانکداری باز کرده، تا با شخصی سازی و برآورده نمودن نیازهای خاص هر مشتری پاسخگویی نیازهای بازار و مشتریان در کوتاه‌ترین زمان، با کمترین هزینه ‌باشد.

بانکداری باز از سال ۲۰۰۷ که در ایالات متحده آمریکا بحران اقتصادی رواج یافته بود پا به عرصه ظهور گذاشت. در آن زمان بانک‌ها در معرض ورشکستگی بودند و در برخی از مناطق محروم بانک‌زدایی اتفاق افتاده بود. همین امر موجب سلب اعتماد مردم از سیستم بانکی شد. درست در همین زمان علاقه و اعتماد مردم به فناوری‌های نوین همچون مایکروسافت و فیس‌بوک موجب شد تا شرایط برای پیدایش این شیوه مدرن بانکداری فراهم شود.

در سیستم Open Banking کاربر می‌تواند با استفاده از رابط برنامه‌‌نویسی کاربردی (API) به یک شبکه مالی دسترسی پیدا کند. میزان و نحوه این دسترسی به داده‌‌های مالی را استانداردهایی که برای داده باز بانکی تعریف شده است، تعیین می‌کند.

بانکداری باز، تاثیر بسیار خوبی بر روی بانک ها، تنظیم کننده ها و استارت آپ ها دارد. اما چه فایده ای برای کاربران دارد؟ مسلماً از مزایای بانکداری باز گزینه های بهتری است که برای مدیریت هزینه ها، قرض گرفتن یا قرض الحسنه گرفتن و پرداخت در اختیار کاربران قرار می دهد.

سهولت در ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان با استفاده از نرم افزارهای مختلف، شخصی سازی محصولات و خدمات بانکی، ایجاد کانال های امن ارتباطی برای مشتریان، ایجاد سبد محصولات متنوع و افزایش سرویس های نوآورانه، امکان مدیریت تمام امور مالی در یک نرم افزار، استفاده از خدمات پرداخت به صورت سریع، آسان و مستقیم، مزایای استفاده از سرویس های بانکداری باز می‌باشند.

این تعداد مزایای بانکداری باز اکنون در ایران نیز می تواند به مشتریان ارائه شود. یکی از بانک های پیشرو در این زمینه، بانک کشاورزی است.

بانک کشاورزی با هدف توسعه خدمات نوآورانه، شخصی سازی و برآوردن نیازهای خاص هر مشتری در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه، سرویس های بانکی خود را از طریق زیرساخت های بانکداری باز در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

ارائه این خدمت، امکان شخصی سازی محصولات و خدمات بانکی، ایجاد سبد محصولات متنوع و افزایش سرویس های نوآورانه، امکان مدیریت تمام امور مالی در یک نرم افزار و … را برای مشتریان فراهم کرده است.

استارت آپ و فین تک ها می توانند از سرویس های VIPC جهت مدیریت حساب های خود و همچنین از سرویس های بانکداری باز جهت انجام عملیاتی بانکی بر روی حساب مشتریان بانک استفاده نمایند. این سرویس ها شامل انتقال وجه حساب به حساب، پایا و ساتنا، دریافت صورتحساب و مانده حساب، سرویس های استعلامی، سرویس برداشت مستقیم از حساب (Direct Debit) و ... می باشد.

علاوه بر این، مشتریان حقوقی بانک کشاوری می‌توانند از خدمات اختصاصی جهت مدیریت حساب‌های خود به انجام عملیاتی مانند انتقال وجه از حساب به حساب، پایا و ساتنا دریافت صورتحساب و مانده حساب استفاده از سرویس‌های استعلامی و غیره استفاده نماید.

بانکداری باز این اختیار را به واسطه می دهد تا به اطلاعات بانکی دسترسی داشته باشند. این موضوع باعث می شود که بانک ها تصمیم بگیرند خدمات خود را بهبود ببخشند. بانک ها به جای اینکه یک واسطه پیام های دریافتی مشتری را کنترل کند، در واقع می توانند با بهبود ابزارهای خود و قیمت گذاری شفاف و رقابتی، با این واسطه ها رقابت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دانلود فرم درخواست می توانید به شعب یا سایت بانک کشاورزی مراجعه کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied