شمانیوز
شما نیوز

هوندا ENS1

خودروی هوندا ENS1 ادغام کامل بین پیشرفت و تکنولوژی / هوندا ENS1 ، طراحی شگفت‌انگیز و عملکرد فوق العاده + فیلم

خودروی هوندا ENS1 ادغام کامل بین پیشرفت و تکنولوژی / هوندا ENS1 ، طراحی شگفت‌انگیز و عملکرد فوق العاده + فیلم

در ویدیو به بررسی و معرفی خودرو وارداتی هوندا ENS1 خواهیم پرداخت.

به گزارش شمانیوز :هونداENS1 یک خودروی الکتریکی هیبریدی می باشد .هونداENS1 با طراحی خود به همراه امکانات پیشرفته و فضای داخلی فوق العاده جذاب، به عنوان یکی از خودروهای برتر در دسته خود مطرح شده است. با داشتن مفاهیم و تکنولوژی های زیست محیطی، هونداENS1 به سرعت یکی از محصولات پرطرفدار در بازار خودرو الکتریکی هیبریدی شده است.هونداENS1 با کارایی بالا، سیستم ناوبری پیشرفته، امکانات امنیتی و خصوصیات زیاد، به لطف مصرف سوخت کم و کیفیت ساخت بالا، به عنوان یک رقیب شایسته در بازار خودروهای پیشرفته شناخته می شود.

طراحی بدنه

خوشبختانه هوندا E-NS1 جا پای رقبای چینی خود نگذاشته و همچنان اصالت و سادگی دلنشینی را در طراحی بیرونی خود به نمایش می‌گذارد. فرم بدنه این کراس اوور کوچک تقریبا حالتی کوپه مانند در قسمت پشت ارائه می‌دهد که این موضوع در جذابیت بیشتر آن تاثیرگذار بوده است.

در نمای روبرو به جای جلوپنجره از یک پنل یکنواخت استفاده شده که پورت‌های شارژ زیر آن قرار گرفته‌اند. دریچه بزرگ هواکش در قسمت زیر سپر وجود دارد تا هوای مورد نیاز برای خنک‌سازی موتور برقی و باتری از طریق آن تامین شود. به کارگیری پلاستیک‌های مشکی پیانویی و کروم‌کاری‌های مختلف در نواحی پایین سپر هم باعث لوکس‌تر به نظر رسیدن این خودروی میان قیمت برقی شده است.

هماهنگی قابل توجه طرح چراغ‌های جلو و عقب با سایر المان‌های بدنه این نتیجه را به ذهن می‌رساند که در مجموع ظاهر هوندا ENS1 کاملا موجه جلوه می‌کند و می‌تواند وقار و گیرایی مورد نظر مشتریان این دست از خودروها را به ایشان ارائه دهد.

مشخصات فنی هوندا ENS1

هوندا ENS1 تنها از یک موتور برقی نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. این پیشرانه الکتریکی قدرتی برابر ۲۰۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس تک سرعته به محور جلو منتقل می‌کند. این میزان گشتاور به صورت لحظه‌ای و بدون کم‌وکاست به چرخ‌های جلو می‌رسد و شتاب لحظه‌ای بسیار لذت بخشی را موجب می‌شود. طبق برخی اطلاعات موجود شتاب صفر تا صد هوندا وزل برقی زیر ۸ ثانیه است که قطعاً برای خودروهای بنزینی هم‌رده به سادگی قابل دستیابی نخواهد بود.

پک باتری لیتیومی موجود در هوندا ENS1 یکی از پرظرفیت‌ترین نمونه‌های موجود در خودروهای برقی راه‌یافته به بازار ایران محسوب می‌شود و ظرفیت ۶۸.۸ کیلووات ساعت ارائه می‌دهد. درنتیجه می‌توان با یک مرتبه شارژ تا حدود ۵۱۰ کیلومتر مسافت را پیمود که برد بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

برای شارژ این باتری ۲ پورت در قسمت جلو خودرو تعبیه شده است؛ یکی از این پورت‌ها مرتبط با برق خانگی یا AC است که به شارژر معمولی خودرو وصل می‌شود. در این ترتیب می‌توان باتری هوندا ENS1 را ظرف مدت زمان حدود ۹.۵ تا ۱۰ ساعت با برق خانگی فول شارژ کرد. اما اگر به ایستگاه فست شارژ DC بروید، می‌توانید ظرف مدت ۴۰ دقیقه این باتری را از ۳۰ به ۸۰ درصد شارژ کنید.

هوندا ENS1

طراحی کابین و امکانات هوندا ENS1

فضای داخل کابین هوندا ENS1 به قدری متعادل و متناسب طراحی شده که احتمالاً کمتر کسی می‌تواند نسبت به آن انتقاد جدی داشته باشد. طراحی این کابین نه آن‌قدر مدرن به نظر می‌رسد که حس فانتزی بودن به بیننده القا کند و نه آنقدر کلاسیک است که برخی آن را قدیمی و از مد افتاده بدانند. این سبک طراحی دقیقاً همان چیزی است که می‌تواند سلیقه تمام مشتریان را پوشش دهد و باعث رضایت اکثر کاربران این خودرو شود.

یک نمایشگر بزرگ دیجیتال در میانه داشبورد به صورت عمودی قرار گرفته و کلیه کلیدهای تنظیم‌گر به علاوه سایر وظایف سیستم اطلاعات سرگرمی را یکجا جمع کرده است. روی کنسول داشبورد دکمه‌های تعیین وضعیت دنده قرار دارد و اثری از شیفتر دنده دیده نمی‌شود. فرمان خودرو بسیار خوش‌دست و تا حدودی اسپرت احساس می‌شود. حتی پشت آن می‌توان پدل شیفتر را مشاهده کرد. با توجه به آنکه یک خودروی برقی روبروی ماست، در نتیجه وجود پدل شیفتر به تعویض دنده مربوط نمی‌شود، بلکه می‌توان با آن سیستم بازیابی انرژی باتری‌ها از طریق ترمز را کنترل کرد.

سطح کیفی متریال کابین این خودرو نیز در حد متوسط رو به بالا قرار دارد و نسبت به خودروهای هم‌رده حس بهتری به کاربر منتقل می‌کند. داخل اتاق نسبتاً جادار است و می‌توان گفت که افراد با قد حدود ۱۸۰ سانتیمتر در صندلی‌های ردیف دوم به مشکل جدی برنمی‌خورند. همچنین صندوق عقب هوندا ENS1 حدود ۶۹۰ لیتر ظرفیت دارد که در این کلاس بسیار مناسب و جادار به حساب می‌آید.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی