شمانیوز
شما نیوز

دستیابی به رتبه نخست تولید محصولات پتروشیمی در منطقه تا سال 1404

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تا سال 1404 از لحاظ ارزش تولید محصولات پتروشیمی به مقام اول منطقه تبدیل خواهیم شد.

فرناز علوی عضو هیأت مدیره و مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست خبری امروز به منظور تشریح آخرین وضعیت فعالیت این شرکت اظهار داشت: بعد از خصوصی سازی نقش این شرکت از متولی ایجاد، بهره برداری و فروش به یک سازمان توسعه ای تغییر کرد ، بطوریکه فعالیت های صنعت پتروشیمی به دو بخش تقسیم شد و شرکت های بخش خصوصی عهده دار فعالیت هی توسعه ای و مجری اصلی تولید بوده و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز مقام طراح و تسهیل کننده برنامه های تولیدو توسعه در این بازار فعالیت عهده‌دار شد.

وی تصریح کرد: مأموریت های اصلی این شرکت در قالب گسترش استراتژی برنامه های توسعه ای، فراهم کردن امکان تأمین منابع مالی برای طرح های مذکور، مشارکت در توسعه زیربنا بخشهای ضروری، تقویت و پشتیبانی از صنعت از طریق حمایت و فعال سازی نهادهای ارائه دهند خدمات و تعیین مکانیزمهای منطقی برای تعامل واحدهای واگذار شده است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به اشاره به مأموریت های این شرکت اذعان داشت: چشم اندازی که تا افق 1404 برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نظر گرفته شده است شامل دستیابی به رتبه اول منطقه در تولید محصولات پتروشیمی از لحاظ ارزش ، پرهیز از خام فروشی، تکمیل زنجیره ارزش و تبدیل محصولات پایه و میانی به محصولات با ارزش افزوده بالاتر خواهد بود که بر همین اساس چند طرح کلی برای دستیابی اهداف مذکور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای دستیابی به اهداف افق 1404 گاز طبیعی به الفین از طریق زنجیره متانول، تبدیل پروپان و پروپیلن، استفاده از مایعات گازی و استفاده از سوخت مایع برای فعالیت های آروماتیکی است.

عضو هیأت مدیره صنایع ملی پتروشیمی در خصوص قطبهای جدید عرضه محصولات پتروشیمی اظهار داشت: در راستای توسعه قطب های جدید عرضه محصولات پتروشیمی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی_ ماهشره منطقه ویژه استقرار صنایع انرژی بر پارسیان و طرح های توسعه ای دیگر در دو جزیره لاوان و قشم و همچنین بنادر جاست و چابهار دردستور کار قرار گرفته است؛ علت توسعه بنادر جنوبی کشور نزدیکی به منابع خوراک، دسترسی به آب فراوان و دسترسی به زیرساخت های صادراتی محصولات پتروشیمی بوده است.

علوی در خصوص آخرین وضعیت تولید محصولات پتروشیمی در سال جاری اظهار داشت: در سال 95 وضعیت نصب شده محصولات پتروشیمی به 64.1 میلیون تن رسیده است که طبق پیش بینی ها این میزان تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه طبق بررسی های انجام شده و برنامه های صادراتی پیش رو میزان صادرات محصولات تولید شده صنعت پتروشیمی تا پایان سال جاری به 20 میلیون تن خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied