شمانیوز
شما نیوز

پیشرفت ٩٠درصدى سرمایه گذارى پژو

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: سرمایه گذاران زیادى براى سرمایه گذارى در بخش خودرو به ایران سفر کرده اند اما تنها سرمایه گذارى پژو قطعى شده و تاکنون حدود ٩٠درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش شمانیوز:افروز بهرامی در ارتباط با حجم سرمايه گذارى خارجى در بخش صنعت از زمان شروع فعاليت دولت تدبير و اميد اظهار كرد: ١٥٩طرح در بخش صنعت،معدن و تجارت با رقم سرمايه گذارى ٨ميليارد دلار تومان به تصويب رسيده است.
مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت،معدن و تجارت، با بيان اين كه سهم صنعت از سرمايه گذارى خارجى در دوره بعد از برجام رقمى بالغ بر ٥/٦ ميليارد تومان بوده، افزود: بعد از اجرايى شدن برجام ٦٤پروژه در بخش صنعت،معدن تجارت به تصويب رسيده كه رقمى بالغ بر ٥/٦ ميليارد تومان را شامل مى شود.
بهرامى افزود: از ٦٤پروژه به تصويب رسيده تاكنون ٢٢پروژه به بهره بردارى رسيده و٤٢ طرح هم در دست اجرا قرار دارد.
وى گفت: سرمايه‌گذاران در اين پروژه ها حدود ٣٦درصد سهم شركت هاى اروپايى بوده و ٦٣درصد آسيايى ها و يك درصد از ساير كشورها در ايران سرمايه گذارى كرده اند.
مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت،معدن و تجارت، با اشاره به استان هايى كه توانسته اند در دوره پسابرجام جذب سرمايه كنند، خاطر نشان كرد: استان خراسان رضوى، البرز، آذربايجان غربى و تهران به ترتيب توانسته اند بيشترين سهم را در جذب سرمايه گذاران خارجى در اختيار گيرند.
وى اظهار كرد: اكثر سرمايه گذارى ها در بخش هاى پليمرى بوده اند در حالى در گذشته تنها در بخش هاى نفت و گاز شاهد سرمايه گذارى بوده ايم.
بهرامى در ارتباط با سرمايه گذارى در بخش خودرو گفت: سرمايه گذاران زيادى براى سرمايه گذارى در بخش خودرو به ايران سفر كرده اند اما تنها سرمايه گذارى پژو قطعى شده و تا كنون حدود ٩٠درصد پيشرفت داشته است.
وى افزود: خودرو سازان آلمانى براى سرمايه گذارى به ايران سفر كرده اند اما تا به حال قراردادى نهايى نشده است.
مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت،معدن و تجارت، تصريح كرد: سرمايه گذارى خارجى در سال جارى نسبت به سال گذشته حدود ٧درصد رشد داشته و با توجه به روند توليد داخلى اميدواريم در سال آينده اين رقم افزايش يابد./میزان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied